Hiába szerették volna a szabolcsiak a használt síneket, hogy valami javulás történjen, a hódmezővásárhelyi tramtrain elsőbbséget élvez – írja az Mfor.hu.
A cikkben felidézik, hogy a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vonatközlekedés több problémával küzd, különös tekintettel a Mátészalka–Debrecen vasútvonalra: a szakaszon állandóak a késések, a modernebb, komfortosabb vonatok forgalomba állítását pedig megakadályozza a sínek állapota. Évente 825 ezer ember választja a MÁV-ot Mátészalka és Debrecen között, és bár eleinte beletették az uniós fejlesztési listába a szakasz felújítását, később kikerült belőle a tervek előkészítetlensége miatt.
A térségben jelenleg az Ebes–Püspökladány vasúti szakasz átépítése zajlik, amelynek során többek között a síneket is felszedik. A csoport szerette volna elérni, hogy az amúgy jó minőségű, úgynevezett visszanyereményi síneket megkaphassa a Mátészalka–Debrecen vasútvonal. A Mátészalkaleaks csoport az ügyben megkereste a MÁV-ot, kérdéseit elküldte a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-nek (NIF) is, ám lényegében mindenhol falakba ütközött.
A portál azt írja, a válaszokból az is kiderült, hogy az Ebes–Püspökladány szakaszon felszedett síneket a hódmezővásárhelyi tramtrain projektben használják fel az épülő 2. vágányok esetében. A hajdúsági sínek mellett a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz bontott sínjei is ide kerülnek majd.
A csoport szerint a Szeged–Hódmezővásárhely tramtrain rossz választás ebből a szempontból. Miközben a Mátészalka–Debrecen szakasz állapota folyamatosan romlik, az idén mindössze 38 milliós felújítást tervezett be a MÁV, jövőre pedig egy olyat sem, amely a menetidő csökkentését eredményezné. Szeged és Hódmezővásárhely között a 31 kilométeres távot 38 perc alatt teszik meg a vonatok, a két város között 166 busz közlekedik és 15 vonatpár van – teszi hozzá az Mfor.hu.