Lázár János városa beelőzte a szabolcsiakat

Hiába szerették volna a használt síneket, a hódmezővásárhelyi tramtrain elsőbbséget élvez.

MN
2017. 10. 24. 9:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába szerették volna a szabolcsiak a használt síneket, hogy valami javulás történjen, a hódmezővásárhelyi tramtrain elsőbbséget élvez – írja az Mfor.hu.

A cikkben felidézik, hogy a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vonatközlekedés több problémával küzd, különös tekintettel a Mátészalka–Debrecen vasútvonalra: a szakaszon állandóak a késések, a modernebb, komfortosabb vonatok forgalomba állítását pedig megakadályozza a sínek állapota. Évente 825 ezer ember választja a MÁV-ot Mátészalka és Debrecen között, és bár eleinte beletették az uniós fejlesztési listába a szakasz felújítását, később kikerült belőle a tervek előkészítetlensége miatt.

A térségben jelenleg az Ebes–Püspökladány vasúti szakasz átépítése zajlik, amelynek során többek között a síneket is felszedik. A csoport szerette volna elérni, hogy az amúgy jó minőségű, úgynevezett visszanyereményi síneket megkaphassa a Mátészalka–Debrecen vasútvonal. A Mátészalkaleaks csoport az ügyben megkereste a MÁV-ot, kérdéseit elküldte a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-nek (NIF) is, ám lényegében mindenhol falakba ütközött.

A portál azt írja, a válaszokból az is kiderült, hogy az Ebes–Püspökladány szakaszon felszedett síneket a hódmezővásárhelyi tramtrain projektben használják fel az épülő 2. vágányok esetében. A hajdúsági sínek mellett a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz bontott sínjei is ide kerülnek majd.

A csoport szerint a Szeged–Hódmezővásárhely tramtrain rossz választás ebből a szempontból. Miközben a Mátészalka–Debrecen szakasz állapota folyamatosan romlik, az idén mindössze 38 milliós felújítást tervezett be a MÁV, jövőre pedig egy olyat sem, amely a menetidő csökkentését eredményezné. Szeged és Hódmezővásárhely között a 31 kilométeres távot 38 perc alatt teszik meg a vonatok, a két város között 166 busz közlekedik és 15 vonatpár van – teszi hozzá az Mfor.hu.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.