Mészárosék 63 milliárdért építenek autópályát

Ezen kívül a Duna Aszfalt még nyert egy 41 milliárdos építési tendert is.

Hava Nikita
2017. 10. 25. 11:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma nyerte M8-as Körmend és Rábafüzes közötti autópálya és országhatárt összekötő szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalatok 63 milliárd forintért építhetik autóutat. A két cég mellé a Hódut Kft. is beszáll alvállalkozóként.

A Duna Aszfalton és Mészároson kívül még három ajánlat érkezett be, ezek közül azonban egyet (az Euroaszfaltét) érvénytelennek minősítettek, míg az másik két versenyben maradt konkurens drágábban vállalta volna csak a munkát.

Nem ez volt az egyetlen olyan autópálya-építési közbeszerzés, amit ma nyert meg a Duna Aszfalt. A G7 vette észre, hogy a cég építi a Békéscsabát az M5-ös autópályával összekötő gyorsforgalmi út utolsó szakaszát. A lap szerint a közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumokból az derül ki, hogy a Duna Aszfalt 41,4 milliárd forintért építheti meg a 18 kilométernyi autóutat.

A Duna Aszfalt Szíjj László cége. A tiszakécskei üzletembernek korábban a Hódút Kft.-ben is volt részesedése, ám ettől nagyjából két éve megvált, így utóbbi társaság egyetlen tulajdonosa Varga Károly maradt. Mind a két vállalkozó közeli üzleti kapcsolatot ápol Mészáros Lőrinccel. Szíjj a Visonta Projekt, a Marlera Istria és a CLH Kft.-kben is közös tulajdonos a felcsúti polgármesterrel, de utóbbi cégben Varga Károlynak is van részesedése.

Az új körmendi autópálya 2×1 sávos lesz, és majdnem 29 kilométer. Ez a negyedik vasi szakasz, ahol 110 kilométer per órás lesz a megengedett maximális sebességhatár. Nem csak aszfaltozásról lesz szó: készül 22 felüljáró, 12 aluljáró – ez utóbbiak között öt a vadbalesetek megelőzését szolgálja, vadátjáró lesz, nem személyforgalomnak való.

A legjelentősebb műtárgyakat is sorra vette már a NIF: a Vasszentmihályi völgyhíd, a Csencsi-patak feletti felüljáró. Készül majd öt csomópont, egy egyszerű és egy komplex pihenőhely, valamint 1220 méternyi zajvédő falat is építenek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.