„Maradunk, hosszú távon elkötelezettek vagyunk a térség, ezen belül Magyarország iránt, és célunk, hogy a magyar gazdasági növekedéssel karöltve továbbfejlődjünk” – nyilatkozta a Figyelőnek Matt Simister, aki április óta a Tesco kelet- és közép-európai vezetője.
Hozzátette: átalakítás lesz a hipermarketeknél, amit azzal magyarázott, hogy a vásárlói igények alapvetően megváltoztak, és kevesen szeretnek a hatalmas áruházakban bolyongani. „Egyre sűrűbben, mind kisebb kosárértékkel vásárolnak az emberek a hipermarketekben is. A legnagyobb egységeinket már évek óta formáljuk át, csökkentjük a vásárlótér méretét, és a vevők számára vonzó bérlőkkel kötünk megállapodásokat. A budaörsi nagyáruházunkban 15-ről 10 ezer négyzetméterre zsugorodott az eladótér nagysága, de a legtöbb nagyáruházunk esetében 6 ezerig szeretnénk lemenni” – jelentette ki.
Szavai szerint oly módon viszik végbe a területcsökkentést, hogy külső partnerek nyithatnak „boltot” a Tescóban.
Matt Simister kitért arra is, hogy kiemelten kezelik a Magyarországon nagyobb mennyiségben termelt zöldségeket és gyümölcsöket. Úgy vélik, felelősségük van az élelmiszer-pazarlás visszaszorításában: a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen 130 üzletük adományoz napi rendszerességgel már nem eladható, de még teljes mértékben egészséges és fogyasztható árukat a rászorulóknak.