A Magyar Idők szerint leépítés jöhet a Tescónál

A cég cáfolja a kormányközeli lap értesülését.

MN
2018. 01. 29. 5:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az anyavállalat utasítására újabb átszervezés zajlik a magyarországi Tescónál; a vevőszolgálatok munkaköreinek összevonása több száz dolgozót érinthet a hipermarketekben, közülük lesz, akinek megszűnik a munkája az áruházláncnál – írja a kormányközeli Magyar Idők hétfői számában.

A napilap cikke szerint több száz munkavállalót érinthet a magyarországi Tesco hipermarketekben tervezett átalakítás, amelynek során összevonják, egyszerűsítik a munkaköröket a vásárlókkal közvetlen kapcsolatot jelentő ügyfélszolgálatokon.

A lépést az anyaországban, valamint a kelet-közép-európai Tesco Europa-csoport valamennyi tagjánál végrehajtják: hazánkban például megszűnik a vevőszolgálati specialista munkakör, az átszervezés leépítést is magával hozhat – írja a lap londoni forrásaira hivatkozva.

A múlt héten Angliában bejelentették, hogy a vállalat tovább egyszerűsíti működési struktúráit a hatékonyság növelése érdekében, és a vezetők számára egyértelműbb elszámoltathatóságot biztosít a kollégák és az ügyfelek felé. Ennek jegyében megszüntetnek több vezetői munkakört az Egyesült Királyságban található több mint 750 nagy üzletben és hét teljesítési központban, és például vevőszolgálatokat alakítanak át. Az angliai átszervezés 1700 munkavállalót érint – olvasható a lapban.

A Magyar Idők megkeresésére a Tesco Globál Zrt. közölte: az említett strukturális változások a Tesco angliai üzletágát érintik, s nincsenek hatással a magyarországi működésre.

Ezzel szemben a lap úgy értesült, hogy a racionalizálás miatt az egész kelet-közép-európai régióban, illetve hazánkban is újabb átalakításokat rendelt el az anyacég.

A napilap londoni forrása elmondta, hogy központi utasításra a magyarországi hipermarketekben – amelyek a 206 üzlet nagyjából felét teszik ki – átalakítják az ügyfélszolgálatokon dolgozók feladatköreit. Így például több munkakört összevonnak, s ugyan a vevőkkel való kapcsolattartást vagy például a garanciális ügyek intézését ellátó vevőszolgálatok megmaradnak az áruházakban, de jellemzően egy-egy munkatárssal a korábbi több, erre a célra kijelölt dolgozó helyett. Úgy tudjuk, nem feltétlenül szándék, hogy alkalmazottaktól váljanak meg, azonban nem lesz mindenki számára elfogadható új szerep a cégnél, vagyis az átszervezés leépítéssel járhat.

A Magyar Idők emlékeztet arra, hogy a folyamat a környező országokban már elkezdődött, ahol ráadásul több üzletbezárás is történt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.