Biztonsági öveket bekapcsolni, rázós út következik a járműiparban!

Baljós árnyak között nyitja meg kapuit ma a 89. Genfi Autószalon. A német autóipari vezetők szerint ebben az évben akár öt százalékkal is csökkenhet a gyárak kibocsátása a bevezetés előtt álló amerikai védővámok vagy a kínaiakkal folytatott kereskedelmi háború miatt.

Magyar Nemzet
2019. 03. 05. 14:36
89th Geneva International Motor Show in Geneva
Készülődés a standokon: ma nyit a 89. Genfi Autószalon Fotó: SALVATORE DI NOLFI Forrás: MTI/EPA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német autóiparnak idén a termelése csökkentésére kell számítania a világszerte éleződő kereskedelmi konfliktusok miatt – jelentette ki Herbert Diess, a Volkswagen konszern vezérigazgatója az osztrák Automobilwoche lapnak a héten nyíló genfi autószalon megnyitása alkalmából adott interjúban. Ki hitte volna, hogy a 2015-ben kipattant dízelbotránynak ilyen messze ható következményei lesznek.

Mint emlékezetes, az ügy kirobbantója a 2015. szeptember 18-án nyilvánosságra került eljárás, amelyben a Volkswagen AG egy szabálytalan szoftvert használt a dízelek motorvezérlésében, hogy megkerülje az egyesült államokbeli kibocsátási normákat. A lebukást az Egyesült Államok környezetvédelmi ügynökségének vizsgálata okozta. A Volkswagen AG szerint világszerte mintegy 11 millió szoftver volt érintett. Akkor sokan sejtették, hogy a példás büntetés mögött az amerikai piac védelme is meghúzódhat, azonban ez mára teljesen egyértelmű. Donald Trump elnök kezdettől hangoztatta, hogy védővámokkal kell távol tartani az európai járműveket, és ez hamarosan valóra válhat.

Készülődés a standokon: ma nyit a 89. Genfi Autószalon
Fotó: MTI/EPA

– Tovább éleződik az Egyesült Államok és Európa között a vámtételekről zajló vita, és ez hátrányosan érintheti a német autóipart, de meg fogjuk érezni az amerikai–kínai kereskedelmi konfliktus hatását is – fogalmazott az interjúban Herbert Diess. A német autóipari vállalatok szakmai képviselete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a német autógyárak termelése az idén öt százalékkal, 4,8 millióra csökkenhet – írta az MTI. Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg–esseni Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének vezetője szerint a német autóiparnak idén termeléscsökkentésre és elbocsátásokra kell felkészülnie, valamint mérsékelnie kell nyereségvárakozásait is.

A német autóiparnak az új modellek típusengedélyéhez megkövetelt WLTP emissziós mérési eljárás által támasztott nehézségeken túl – amellett, hogy a hazai piacon a dízel csökkenő népszerűségével és egyes nagyvárosokban a dízelek kitiltásával kell szembenéznie – meg kell küzdenie a nemzetközi piacokon a visszaeső kínai kereslet, valamint az amerikai–kínai kereskedelmi ellentétek következményeivel is. – És ha ez sem lenne elég, a 2030-as szén-dioxid-kibocsátási normák szigorításával az unió fokozta a beruházási kényszert a klímasemleges mobilitási technológiák fejlesztésébe – fogalmazott Ferdinand Dudenhöffer.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.