Tejtermelők tartanak ma demonstrációt a Penny Market Kft. alsónémedi központja előtt, mivel az üzletlánc a piaci árnál jóval olcsóbban értékesít egy Szlovákiából származó UHT-tejet. Ez roppant káros hatással lehet a magyar tejágazatra, ráadásul a termék minőségével is gondok lehetnek.
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, valamint a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara korábbi tájékoztatása szerint a termék minőségével és a Penny kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatos aggályok miatt a termelők a hatóságokhoz fordultak, a vizsgálatok még tartanak.
A Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) tegnap szintén felszólította a Pennyt, hogy vonja vissza akciós termékét.
Közleményükben kiemelték: megdöbbentőnek tartják az esetet, támogatják a termelőket és minden eszközt igénybe vesznek annak érdekében, hogy az üzletlánc kereskedelmi gyakorlatával ne sodorja veszélybe az ágazat stabilitását.

Fotó: Kurucz Árpád
Istvánfalvi Miklós, a terméktanács elnöke lapunk megkeresésére azt mondta, az elmúlt napokban nem folytatódtak egyeztetések a Pennyvel. Az üzletlánc továbbra is korábbi közlésére hivatkozik, miszerint nem állt rendelkezésére elegendő mennyiségű tej hazánkban. A termelői képviselet ugyanakkor ezt az ismert adatok alapján egyértelműen cáfolja.
Istvánfalvi kiemelte, hogy a Penny a demonstráció hírére sem vonta vissza akcióját, továbbra is dömpingáron értékesíti az importtejet. A terméktanács korábban többször egyeztetett az áruházlánccal, mégis drasztikusan alacsony áron került piacra a termék.
Ágazati szereplők egybehangzó véleménye szerint az egész magyar tejágazatot tönkreteheti a Penny Market tisztességtelen árpolitikája. A diszkontlánc – többszörös előzetes egyeztetés ellenére – rendkívül alacsony, 135 forintos áron dobott piacra egy szlovákiai import UHT-tejet március 21-én.
A 14 forintos, azonnali árcsökkentést a magas előállítási költségek és a piaci viszonyok sem indokolják, és beláthatatlan következményekkel járhat a teljes magyar tejágazat számára. Szakmabeliek szerint hamis és rosszhiszemű a cég kommunikációja, miszerint a magyar tejágazat képtelen lenne elegendő mennyiséget szállítani az üzleteibe.