Az MTI-nek eljuttatott közleményben az okosmegoldásokat kidolgozó magyar startup tulajdonosa felhívta a figyelmet arra, hogy az otthoni „okoseszközök” piacának rohamos fejlődése a szolgáltatások körét egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti, akiknek eddig soha nem használt megoldásokkal kell megismerkedniük. Példaként említette, hogy a Chameleon a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval jelent meg a magyar és a nemzetközi piacon.
A cég jelenleg második körös befektetőt keres, a nemzetközi terjeszkedés elősegítése érdekében legalább 400 millió forintot vonnának be. A további hazai terjeszkedést pedig a januárban kapott, 75 millió forint kockázatitőke-befektetés biztosítja -írták.
A Chameleon jelentős növekedéssel számol: a hazai okosotthon piac mérete becslések szerint megháromszorozódik a következő három évben, miközben a hazai smart home penetráció a jelenlegi 4 százalékról közel 13 százalékra emelkedik 2021-re. Európában a smarthome-beruházások összértéke évente átlagosan 39 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban, míg 2020-ra az európai piac mérete várhatóan meghaladja a 23 milliárd eurót. A cég tervei között szerepel, hogy két éven belül piacra lép az Egyesült Államokban, mely globális szinten jelenleg a legnagyobb smarthome-piac, 24 milliárd euró értékkel. A magyar startup idén 250-300 millió forint árbevételt remél, a tavalyi, mintegy 50 millió forint után.
Legújabb jelentős fejlesztésük egy mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési algoritmus, amelynek piaci bevezetéséhez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán nyertek 50 millió forintot. A világújdonságnak számító modell alapja a saját fejlesztésű mesterséges intelligencia, amely képes a hőmérsékleti adatok gyűjtése után „megtanulni” az épület energetikai viszonyait és megjósolni az optimális időpontokat a fűtés/hűtés ki és bekapcsolására. Fűtés és hűtés esetén is működik, a rendszer öntanuló, így annak menedzselésével nem kell foglalkozni.