Még mindig úgy megy a dízel, mintha jönne

Visszaszorulóban van a dízel a használt autók piacán, de nem a jó minőségű, fiatal kocsik körében – tudtuk meg a Das WeltAutótól. Szerintük a középkategóriás limuzinokat továbbra is olajos hajtással veszik, a dízel kiskocsikat azonban tényleg nehéz eladni.

2019. 05. 17. 15:24
A hazai vevők rájöttek, nagyon drága mulatság a koros motorok életben tartása Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddig elsősorban a városi kisautók kategóriájából szorultak ki a dízelmotorral szerelt változatok, a középkategóriás limuzinok piacán használtan is keresett a dízel – mondta lapunk kérdésére Frank György. Azután fordultunk a Das WeltAuto márkaigazgatójához, hogy olvasóink jelezték: vannak kereskedők, akik nem szívesen vesznek használt dízelautót, illetve akad, aki el is zárkózik ettől.

Frank György szerint a dízelbotrány 2015-ös kitörése után voltak arra utaló jelek, hogy a vásárlók elbizonytalanodnak, azonban a mindennapi élet bizonyította, hogy a jó műszaki állapotú dízelek ugyanúgy eladhatók, mint korábban.

A Das Welt­Auto, bár az ország legnagyobb használtautó-kereskedőjének számít, mégsem tükrözi a teljes hazai állomány sajátosságait. Például azért, mert kifejezetten fiatal, legfeljebb hétéves autók­kal foglalkozik, miközben a hazai flotta átlagéletkora 14 év fölött jár, és azért is, mert járművei többsége céges flottákból származik, amelyek kiszámítható műszaki állapotban vannak.

A teljes használtautó-állománynál azonban valóban tapasztalható, hogy a vásárlók elfordultak a dízelmotoroktól. Ennek oka azonban nem a VW botrányában gyökerezik, hanem a hazai vevők rájöttek, nagyon drága mulatság a koros dízelmotorok életben tartása.

A Használtautó.hu adatbázisát megnézve kiderül, hogy a legtöbben Ford Focust kívántak megtekinteni. Az első negyedévben 1 509 819 keresés irányult erre a modellre, amiből 717 331 esetben benzines, 184 924 keresésnél dízel verziót szerettek volna a potenciális vásárlók. Míg korábban többen vettek volna dízelt, mára kevesebb mint harmadára apadt a gázolajos technikában bízók aránya.

A hazai vevők rájöttek, nagyon drága mulatság a koros motorok életben tartása
Fotó: Mirkó István

Bár a dízelmotorral szerelt német presztízsautó nem lesz egyhamar sláger, a koros használt kocsik továbbra is nagy számban érkeznek az országba. Az első negyedévben a Magyarországra hozott használt személygépkocsik 61 százaléka tíz évnél idősebb volt – közölte a Das WeltAuto, a Volkswagen-csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága.

Frank György márkaigazgató azt mondta, januártól március végéig 39 336 használt gépkocsi érkezett az országba, 3,5 százalékkal több, mint 2018 hasonló időszakában. Tavaly a teljes évben 158 790 használt járművet hoztak be külföldről.

A növekedés 2,2 százalékos, miután az év második felében az addigi, csaknem öt éve tartó meredek növekedés megtorpant, majd lejtmenetbe fordult a piac. A kereskedők arra számítottak, hogy az idén már mérséklődik a használt autók behozatala, remélve, hogy kevesebb ismeretlen előéletű, rossz állapotú jármű érkezik az országba.

A trend azonban nem változott, viszont a dinamikája fokozatosan csökken. A korösszetétel sajnos nem módosul, az első negyedév adatai szerint az öt évnél fia­talabb járművek aránya mindössze 18 százalék volt. Bár jócskán érkeztek húsz év fölötti gépjárművek is: csaknem 800 kocsi töltötte be ezt a kort, mielőtt behozták.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.