Egyszerűbbé válhat az állampapírok vásárlása

Továbbra is komoly keresletet kezelnek az ügyfélszolgálatok, változatlanul kelendő az új, lakosságot célzó állampapír.

Rácz Gergő
2019. 06. 21. 9:27
A már meglévő digitális csatornák fejlesztésére nagy lenne az igény Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első rohamban kudarcot vallottunk, de mostanra sikerült számlát nyitni, és tudtunk vásárolni is a Magyar Államkincstártól a legújabb, tömegeket megmozgató lakossági állampapírból, ez azonban nem volt könnyű. Az első napot, illetve az első heteket követően ugyan már nem lógnak ki a sorok az ajtó elé a kincstár Budán, az Államadósság-kezelő Központ épületében működő kirendeltségénél, de így is jó eséllyel órás várakozással kell számolniuk azoknak, akik most nyitnának számlát. Mind az információs pultnál dolgozó, mind az ügyintéző segítőkész volt, azonban az ügyfél saját magán azzal tud legtöbbet segíteni, ha időpontot foglal az ügyintézésre. A Csalogány utcában jelenleg ez sem használ, az ott dolgozók szerint augusztusig be vannak táblázva.

Úgy tudjuk, a gazdasági kormányzat részéről megfogalmazódott a szándék, hogy a számlák kezelése mellett magát a számlanyitást is egyszerűbbé tegyék a már meglévő digitális csatornák fejlesztésével. Erre szükség is lenne, látva az igényt a vonzó hozamot kínáló lakossági termékre, és az elektronikus ügyintézés módjának tisztázása is fontos lenne. A MÁK honlapján olvasható útmutató szerint a számlanyitónak „az állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatain történő egyszeri személyes megjelenéssel értékpapír-nyilvántartási számlát kell nyitnia.” Ez, vagyis a személyes ügyintézés mostanában – még előzetes regisztrációval is – időigényes folyamat, és ilyen zsúfolt időszakok a jövőben sem zárhatók ki, lévén a kormányzat számára kiemelt szempont, hogy lakossági megtakarítások alkossák az állam finanszírozásának egyik legfontosabb pillérét.

A már meglévő digitális csatornák fejlesztésére nagy lenne az igény
Fotó: Éberling András

Aki a személyes ügyintézést és az ezzel járó várakozást kihagyná, jelenleg nincs könnyű helyzetben. Úgy tudjuk, az ügyfélkapuval rendelkezők internetes úton személyes megjelenés nélkül is tudnak számlát nyitni. Ez több mint kétmillió embernek adhatná meg a könnyített ügyintézés lehetőségét a legújabb statisztika szerint. A számlanyitási folyamatról azonban nem találtunk útmutatást a netes felületen, és az ügyintézők sem tudtak segíteni.

Ugyan az államkincstár telefonos ügyfélszolgálatán húszperces várakozás után – vélhetően a jelenleg is nagy terhelés okán – azt az információt kaptuk, hogy valóban, az okmányok lefényképezésével és beküldésével lehet számlát nyitni elektronikusan is, ennek a gyakorlati részéről nem találtunk információt. Ebben az ügyélkapu ügyintézője sem tudott segíteni, jobb híján azt javasolta, hogy kérdezzük meg az államkincstárat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.