Meglehetősen merész ötletnek tűnik külföldről származó, használt autót látatlanban megvételre kínálni, a WOOWW Cars mégis ezzel kíván piacot szerezni. De mint Steve Kollar cégalapító megnyugtatott, jól ismerik a használtautó-behozatal bonyodalmait és csapdáit, és nem ijednek meg tőle. Először is: nem a roncstelepek legolcsóbb ajánlatai közül válogatnak, hanem kifejezetten fiatal, kevés kilométert futott prémium gépkocsik közül.
Azért külföldről, elsősorban Németországból, mert így a kínálat megsokszorozódik, ugyanakkor csak olyan ottani kereskedővel dolgoznak, akit régóta ismernek, megbízható, korrekt. Emellett kidolgoztak egy alapos ellenőrző folyamatot: az alvázszám alapján azonosítják az autót a nemzetközi adatbázisokban, ezzel megtudva a jármű teljes gyári felszereltségét, gyári színkódját, pontos motoradatait és további, a járműhöz kapcsolódó fontos információkat. Ha pedig a hirdetésben feltüntetetthez képest mégis eltérést fedeznek fel a helyszínen, értesítik a megrendelőt, hogy eldönthesse, másik autó után nézzenek-e.
De nemcsak az eladókat szűrik meg, hanem a vevőket is: cégeknek, cégvezetőknek szánják az autóikat, akik valamilyen banki finanszírozással a vételár 20-30 százalékáért már be is ülhetnek a szinte új autókba. (Egy tízmilliós luxusautó esetében ez 2-3 millió forintos önerőt jelent.) Csakhogy a banki finanszírozás – ami operatív lízinget (tartós bérlet) vagy nyílt végű pénzügyi lízinget jelent – alapos hitelképesség-vizsgálattal jár. (A tartós bérlet esetében ez kevésbé szigorú, mint a pénzügyi lízingnél.) Ennek következtében nem kell attól tartania a WOOWW Carsnak, hogy mondjuk a törlesztés hiánya miatt sorra bedőlnének a finanszírozási ügyletek.

Fotó: Bach Máté
Az üzleti modellnek az eddig vázolt része – amely kihasználja az online felületek hatékonyságát és olcsóságát – korszerű, de nem egyedi, hasonló létezik máshol is Európában. Ami a startup valódi újdonsága, hozzáadott értéke, hogy ez lesz a világ első közösségi autókereskedése. Steve Kollar ezt úgy fejezte ki, hogy bárkinek lehet online autókereskedése, aki – akár vevő, akár csak érdeklődő – regisztrál a honlapjukon, és az e-mailben kapott egyedi linken keresztül ajánlja a szolgáltatást, így hozva érdeklődőket. A cég a regisztrált partnereknek minden, a közreműködésükkel létrejött vásárlás után jutalékot, akár százezer forint nagyságrendű összeget fizet. Az alapító elmondta, hogy néhány hét alatt több százan regisztráltak, és várakozásaik szerint őszre elérik a háromezres számot is.