A trieszti kikötő magyar koncessziós területe, valamint az ott megvalósítandó létesítmények a teljes magyar vasúti árufuvarozási ágazat versenyképességét fokozni fogják – közölte a Magyar Nemzettel a Rail Cargo Hungaria.
A vámszabad kikötőben tervezett, majdnem 100 millió eurós beruházás mellett további infrastrukturális befektetések teszik majd lehetővé, hogy a magyar exportőrök 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz. A tervezett kapacitás várhatóan évi mintegy kétmillió tonna vagy 78 ezer konténer lesz. Ezeket a képességeket tovább erősítik majd a magyar–olasz infrastrukturális együttműködés eredményeként megszülető intézkedések. Trieszt a legfontosabb adriai kikötő, tavaly 62,7 millió tonna árut, illetve tízezer vonatot raktak itt át. Az elmúlt években jelentős beruházások folytak a városban az infrastruktúra, a kapacitás és a modern berendezések terén.

Fotó: 123RF
Jelentősen növekszik Trieszt kereskedelmi szerepe, ami elsősorban a város elhelyezkedésének és infrastrukturális fejlettségének köszönhető. Az ide érkező forgalom tavaly ötven százalékkal nőtt, mintegy háromezer vasúti szerelvény érkezett Ausztriából, Csehországból, Magyarországról, Szlovákiából és Németországból. Az összes vasúti teherforgalom négy év alatt megduplázódott a városban: immáron tízezer vonat közlekedik a térségben. A trieszti szabadkikötő Olaszország és Ausztria gazdaságának fontos logisztikai fordítókorongja, jelentős szerepet tölt be a teljes közép- és dél-európai térségben, továbbá hozzáférést biztosít a tengeri selyemúthoz. A Rail Cargo-csoport a következő években is a hálózat intenzív kibővítésére törekszik a trieszti kikötőben.
Magyarországnak a Triesztben megvalósítandó beruházás különösen fontos, lévén Olaszország hazánk ötödik legnagyobb kereskedelmi partnere, egyben az ötödik legfontosabb beruházó. Hazánkban jelenleg hétszáz olasz vállalat több mint 15 ezer munkavállalót foglalkoztat. Trieszt és Budapest között eddig is gyors ütemben fejlődtek a gazdasági kapcsolatok: míg 2015-ben még csak hetente egy vonatpár közlekedett a két város között, mára ez a szám húszra emelkedett. A budapesti, Elisabeth Shuttle nevet viselő vonatpár heti 12-14 körfuvarral – 76 konténerkapacitással körfuvaronként – főként elektronikai cikkeket és élelmiszereket továbbít.