Palkovics László köszöntő beszédében hangsúlyozta, ebben a munkában számít valamennyi, a felsőoktatásban érintett résztvevő együttműködésére.
Mint mondta, a magyar gazdaság teljesítményének eredményeként jövőre az eddigi 133 milliárd forinthoz képest 32 milliárddal többet biztosít a kormány kutatás-fejlesztésre, és ebből a forrásból a felsőoktatásra is több pénz jut.
Kijelentette, az SE egyfajta védjegy és márkanév, amely a legmagasabb minőségű oktatás és tudományos teljesítmény jelképévé vált.
Kitért arra, a januárban elkezdett Semmelweis XXI. fejlesztési projekt célja 2030-ra a világ száz legjobb egyeteme közé emelni az intézményt, és e cél elérése érdekében az oktatás, a kutatás és a gyógyítás infrastruktúrájának továbbfejlesztésére, a tudományos képzések munkaerőpiaci igényekhez való finomhangolására és a kutatás-fejlesztés, innováció megerősítésére, a betegellátás színvonalának növelésére fókuszálnak.
Jelezte, az egyetem 1,75 milliárd forintot nyert kutatás-fejlesztésre és innovációra az idén meghirdetett pályázaton.
Azt mondta, 2010-ben „a kritika nélkül átvett bolognai rendszert”, a munkaerőpiaci igényektől távolodó, alacsony hatékonysággal működő felsőoktatási rendszert örökölt a kormány; a 2010 és 2014 közötti időszak „a romok eltakarításának ideje volt”, majd elkezdődött az egyetemek működésének stabilizálása, racionalizálták a fenntartói és finanszírozási struktúrát, létrehozták a kancelláriarendszert; a kormány számos intézkedéssel támogatta a felsőoktatásban résztvevőket, így például 2018 szeptemberétől 40 százalékkal nőtt a hallgatók szociális ösztöndíja, 1300-ról 2000-re emelkedett a doktori képzésre felvehető állami ösztöndíjhelyek száma, és a 2010-es költségvetéshez képest 606 milliárd forinttal fordít többet a kormány oktatásra.
A miniszter beszélt arról is: a 2016-ban indított Nemzeti Kiválóság Program keretében több mint 4600 ösztöndíjat ítéltek oda, és az idén 4 milliárd forintos keretösszegből meghirdették az Új Nemzeti Kiválóság Programot.
Merkely Béla rektor történelmi jelentőségűnek nevezte a jubileumi tanévet: a történelemformáló elődök tudására alapozva a jelen oktatói és hallgatói együtt formálhatják a jövő egészségügyét.