Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal

Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal – jelentette internetes oldalán a The Wall Street Journal című amerikai lap kedden este.

Forrás: MTI2019. 10. 30. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fiat-Chrysler (FCA) és a Peugeot-gépkocsikat is gyártó francia PSG eseteges egyesülésével transzatlanti autóipari óriáscég jönne létre. Így a mintegy 50 milliárd dollár tőkéjű vállalat a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója lenne.

A The Wall Street Journal iparági értesülései szerint a fúzió „az egyenlők egyesülése” lenne. Az új cégben a PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann – aki a néhai FIAT-elnök, Gianni Agnelli unokája – egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását. Az egyeztetések azonban egyelőre – ahogyan a lap fogalmazott – „még képlékenyek, és nincs garancia arra, hogy megállapodással érnek véget”.

Az Agnelli család többségi tulajdonában lévő Fiat-Chrysler az idén júniusban már a francia és kínai tulajdonú Peugeot vetélytársával, a szintén francia Renault-val is tárgyalt fúzióról, de az akkori megbeszélések kudarccal zárultak.

Az amerikai lap elemzése szerint a világ legnagyobb autógyárai azzal próbálkoznak, hogy átstrukturálják termelésüket és változtassanak üzletpolitikájukon, részben mert emelkednek a termelési költségek, részben pedig mert a gyors és tartós növekedés időszaka után az autópiac jó ideje lassulást mutat. Ez különösen Európára igaz, ahol a piac túlzsúfolt és a szigorú környezetvédelmi előírások apasztják a profitot.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.