Egyhangúlag támogatta Óbuda-Békásmegyer önkormányzatának képviselő-testülete a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javaslatának a megvalósítását. A felvetés lapunk szeptember 17-i számában jelent meg, ebben részletezte az egyesület az Óbuda északi részét, Rómaifürdő, Csillaghegy és Békásmegyer életét érintő megoldást a HÉV nyomvonalának megváltoztatásáról és kéregbe helyezéséről.
Dorner Lajos, a VEKE elnöke azt közölte, hogy a képviselő-testület húsz igen szavazattal egyhangúlag fogadta el a határozati javaslatot. Eszerint a testület támogatja a VEKE-nek a H5-ös HÉV nyomvonalának jövőbeni fejlesztésére vonatkozó anyagát, azt a kerület és a kerületi lakosság érdekében feltétlenül megvalósítandónak tartja, és a továbbiakban a testület saját javaslataként jegyzi.

Fotó: Bach Máté
A polgármester a kormányhoz fordul annak érdekében, hogy a H5-ös HÉV fejlesztésével kapcsolatos, hamarosan kiírandó megvalósíthatósági tanulmányok, engedélyezési és kiviteli tervek a kerület javaslatának figyelembevételével készüljenek el. A VEKE elképzelésének a lényege, hogy Békásmegyer és a Határ út között a föld alá bújtatják a szentendrei helyiérdekű vasút pályáját.
Utóbbi Békásmegyer után süllyed majd a térszint alá, és a Pünkösdfürdő utcai átjárót már alulról keresztezi. Egészen a Szent István utca vonaláig úgynevezett „nyitott U” keretben halad, onnantól pedig klasszikus kéregvezetésben, azaz fedett alagútként egészen a Határ útig. Innen a vonal ismét a felszínre emelkedik, így éri el a jelenlegi Rómaifürdő megállót.
A kéregvezetés miatt egyetlen új megállót kell építeni, Csillaghegy a jelenlegi helyéről néhány száz méterrel arrébb kerülne. Az elővárosi és a városon belüli vasút a világ számos nagyvárosában hatékony eszköz a közúti járműforgalom csillapítására és a kiszámítható célba érésre, azonban a közúttól elválasztott vasúti pálya számos hátránnyal is jár az érintett területek lakói számára.
A vasúti pályán nem lehet akárhol átkelni sem gyalogosan, sem járművel, és a közúti átkelők kiemelten balesetveszélyes csomópontok.