– Ön hogy látja az autóipar helyzetét?
Termőre fordulnak az elmúlt évek hatalmas beruházásai
A kiépülő többletkapacitások a következő időszakban jelentős támogatást adnak a gazdaságnak. Mutatjuk, hogy mekkorát.
– Ön hogy látja az autóipar helyzetét?
– Az ipar 4.0, az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák és a szabályozási környezet a járműipar történetének talán legnagyobb, legintenzívebb változását hozzák. A piacok növekedésének lassulása miatt sokan krízist kiáltanak. Azt gondolom, az iparág nem válságban, hanem struktúraváltásban van: a világ járműipara évek óta az említett irányok mentén gondolkozik és dolgozik, hiszen autógyártás nem létezik innováció nélkül. Ez egy folyamatos tevékenység, a mindennapjaink része. Itt az EU-s szabályok okozta extrém tempó az, ami a kihívást jelenti.
– A Magyar Suzuki 2015 óta nem gyárt új modellt. Mit takar az Ön által említett folyamatos innováció a vállalatnál?
– Az innováció számunkra több mint technológia, a mindennapok újításait és a megfontolt fejlődést előtérbe helyező gondolkodásmódot is magába foglalja. Ez a mentalitás az új modellek és modellfrissítések fejlesztésén túlmenően gyártástechnológiai innovációkat és a munka hatékonyságát növelő folyamatoptimalizálást is takar.
– Hogyan jelenik meg ez az innováció Önöknél a mindennapok szintjén?
– A hazai gyártású járművek prototípus gyártása és a tömeggyártás-modellváltozatok prototípusainak előállítása és tömeggyártásuk előkészítése valósul meg kísérleti fejlesztés útján Esztergomban. Így volt ez két legfrissebb modellünk, a Vitara és az SX4 S-CROSS esetében is. Mind az új, mind pedig a jelentősen megújításra kerülő modelljeink az anyavállalatunknál végzett, az innováció fogalomkörében alap- és alkalmazott kutatásnak minősülő tervezést követően úgynevezett „design proto”, formájában, azaz „papíron” érkeznek hozzánk több száz mérnöki tervrajz formájában Japánból. Mérnökeink, technikusaink, és az egész MSC munkatársi gárdája ebből hozzák létre a prototípust esztergomi gyárunkban a termelési igazgató vezényletével. Egy-egy modell prototípusfejlesztése, míg eljutunk a sorozatgyártásig, hozzávetőlegesen 2000-2500, a gépsort és technológiát is érintő mérnöki megoldást, többszáz mérnöki és technikusi munkaórát, a gyár összes dolgozójának közös erőfeszítését igényli, és persze sok milliárd forint költséggel, befektetéssel jár. Az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése gyakorlatilag folyamatosan zajlik a Suzukinál a piaci trendeknek, igényeknek és a szabályozási környezetnek megfelelően, hogy minél több ember számára biztosíthassuk a tudatos és biztonságos vezetés élményét. Magyarországi kollégáink ezt a feladatot a napi gyártási folyamatok hiánytalan ellátásán felül végzik folyamatos párbeszédben és együttműködésben partnereinkkel. Az ő közös munkájuk a garancia a Suzuki által képviselt mentalitás és innovációs gondolatok megtestesülésére a minőségi kivitelezés során.
– Ön szerint mit hoz a jövő az ipar számára? Hogyan követi le a jelenlegi trendeket a Suzuki?
– A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban, a Suzuki Motor Corporation jelenleg a hibrid technológia és -modellek fejlesztésére összpontosít. Anyavállalatunk mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik.
A kiépülő többletkapacitások a következő időszakban jelentős támogatást adnak a gazdaságnak. Mutatjuk, hogy mekkorát.
Ingyenes bemutatókat is tartanak.
A pénzügyminiszter a leendő tudományos és innovációs park helyszínén beszélt Kaposváron.
Mennek is, maradnak is.
Elnémult az RTL Klub a Karácsony Gergellyel készült leleplezésünk után - videó
Így hazudik Robert Fico ukránbarát merénylőjéről a dollármédia
Jelentős változtatásokat hajt végre a Lidl, napról napra egyre több vásárlót érint
Ebben a magyar városban nyílik a legújabb KFC – felkészül a Burger King
Megint nagyot fog esni a benzin ára, itt vannak a részletek
Ukrán háború: Magyarország megvétózta az Európa Tanács határozatát
Csődöt jelentett, és az összes üzletét bezárja a magyarok egyik kedvenc ruhamárkája
Szombati sportműsor: NB I, topligák, F1, hoki-vb, férfi kézi MK-négyes döntő
Ez gyors volt: az Alkotmányvédelmi Hivatal elé került Szijjártó Péter és a 444 csörtéjének ügye
Azonnali intézkedést rendelt el a Nébih, nagyon megbetegszik, ha ezt a táplálékkiegészítőt elfogyasztja
Ennyi volt, huszonöt év után eltűnik Magyarországról a híres amerikai étteremlánc
Túl intim pillanatokat szerzett egy nő a Nyugati téri járókelőknek, gyorsan ki is tört a népharag
A kiépülő többletkapacitások a következő időszakban jelentős támogatást adnak a gazdaságnak. Mutatjuk, hogy mekkorát.
Ingyenes bemutatókat is tartanak.
A pénzügyminiszter a leendő tudományos és innovációs park helyszínén beszélt Kaposváron.
Mennek is, maradnak is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.