A kapcsolatokat erősíti idehaza a világháló

Nagy Kristóf
2020. 01. 28. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

E-mailezésre, üzenetküldésre használja továbbra is a legtöbb uniós állampolgár az internetet, 2019-ben a felhasználók 75 százaléka levelezett a világhálón – derül ki az Európai Unió statisztikai hivatalának friss adataiból. Az Eurostat szerint a legtöbben, a magánszemélyek 98 százaléka Svédországban csatlakozott a világhálóra, míg a legkevesebben Bulgáriában, a lakosság mindössze 68 százaléka. Magyarországon tavaly az emberek 80 százaléka volt internethasználó, ami nagyjából azonos arány a többi visegrádi országéval.

Idehaza a felhasználók legtöbbje, 72 százaléka az uniós átlaghoz hasonlóan levelezésre vesz igénybe szolgáltatást, de magas az aránya a telefon- és videóhívásnak, a zenehallgatásnak, az azonnali üzenetküldésnek és a közösségi média használatának egyaránt. Az uniós átlagnál a magyarok jóval nagyobb arányban használják telefonálásra a világhálót, de a közösségi média és az azonnali üzenetküldés is népszerűbb, mint a tagállamok többségében. A 28 tagállam közül ugyanakkor az egyik legkisebb az aránya az online képzésnek, beleértve az egyéni tanulást és a távoktatást, ez a felhasználók tíz százalékát sem érinti.

Az EU legtöbb állampolgára a levelezés mellett a világhálón informálódik a különböző termékekről és szolgáltatásokról, a harmadik legnépszerűbb pedig az azonnali üzenetküldés. Míg banki ügyeit a skandináv országok lakosságának 89 százaléka már részben a neten intézi, addig a román felhasználók mindössze nyolc százaléka tesz így.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.