Tegnap óta ismét lehet szavazni Európa legjobb úti céljára. Tavaly Budapest nyerte a kontinens első helyét a széles körű turisztikai megméretésen, idén a több mint kétszáz éves fürdőkultúrájáról híres Hévíz indul a megtisztelő európai címért, amelynek küldetése, hogy több mint 300 partneren és az Európai Bizottság által létrehozott EDEN hálózaton keresztül népszerűsítse a turizmust és a kultúrát. A 2009 óta évente megrendezett European Best Destination versenyen a közönségszavazatok alapján dől el, hogy melyik húsz európai úti célról tartják úgy a turisták: érdemes felkeresni. Hazánk tavaly így lett az utazók kontinentális kedvence. A tét az, hogy idén sikerül-e dupláznunk, amit február 5-ig a Hévíz honlapján keresztül is elérhető nemzetközi szavazóoldalon segíthet minden magyar állampolgár néhány kattintással.
Idén a jelek szerint továbbra is minden okunk megvan a bizakodásra, amit a tavaly év végén rekordmagasságokba emelkedett vendégforgalom is megalapoz. Tegnap megjelent a szálláshelyekre vonatkozó novemberi forgalmi jelentés. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az ünnepek előtti hónapban tovább bővült a belföldi és külföldi vendégjárás a magyarországi szálláshelyeken, és jelentősen nőttek az ágazat bevételei az előző évhez képest.
– A tizenegyedik hónap végére már majdnem 12 millió turista fordult meg Magyarországon 2019-ben, ami 1,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, eközben változatlanul kiegyensúlyozott volt a megoszlás a külföldi és a belföldi vendégek között – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség. Hozzáfűzték, hogy a magyarok utazásait a folyamatosan erősödő SZÉP-kártya-forgalom 63,1 százalékos havi növekedése is ösztönözte. Késő ősszel Romániából, az Egyesült Királyságból, Ukrajnából, Izraelből, Kínából és Lengyelországból érkezők száma nőtt.
– A magyar turizmus 2010 óta folyamatosan erősödik. Ez az eredmény köszönhető többek között az ágazati fejlesztéseknek, a szektort érintő digitalizációnak, továbbá annak, hogy évről évre több külföldi keresi fel a biztonságos és folyamatosan fejlődő Magyarországot, valamint egyre több magyar család engedheti meg magának, hogy üdülésre költsön – fogalmazott értékelésében az ügynökség.