Januárban, a karácsonyi traktákat és az újévi fogadalmakat követően igencsak jól fogynak a fogyókúrás készítmények: az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával vásárolnak többet belőle a magyarok. Éves szinten 2018 decembere és 2019 novembere között az értékbeli forgalom közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest, így 1,8 milliárd forint értékben vásároltunk a termékekből. Mennyiségben egytizedével több testsúlykontroll-készítmény fogyott a vizsgált időszakban. A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy az értékesítések több mint kilenctizede a drogériákban történik, ennek az értékesítési csatornának folyamatosan nő a jelentősége.
Kiszerelésben a nagyobb csomagok a kedveltebbek: az értékesített kapszulák nagyobb része több mint 50 darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammosnál nagyobb kiszerelés tarol. Érdekes következtetése a Nielsen felmérésének, hogy a gyártókba vetett hit megingathatatlan, mivel az összértékesítés 90 százaléka márkás súlykontrolltermék. A saját márkás készítmények részesedése stagnál.

Fotó: 123RF
– Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyaroknak csupán a fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával – kommentálta az adatokat Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. – A januári súlyvesztést illető felbuzdulás láthatóan megjelenik a vizsgált kiskereskedelmi adatokban, amit a következő hónapokban a közelítő nyár tovább fokoz – tette hozzá a tanácsadó.
A globális felmérésből ugyanakkor az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények – shake-ek, tabletták, porok – a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollt.