Jól fogynak a karcsúsítószerek

Két számjeggyel ugrott meg a fogyókúrás készítmények forgalma januárban: 2018 decemberéről 2019 januárjára értékben közel 50, mennyiségben pedig több mint 30 százalékkal fogyott nagyobb mennyiség – derült ki a Nielsen modern kereskedelmi láncokat nyilvántartó adatbázisából. A kategória éves értékbeli forgalma 2018 decembere és 2019 novembere között mintegy kétmilliárd forintot tett ki.

Magyar Nemzet
2020. 01. 17. 15:42
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Januárban, a karácsonyi traktákat és az újévi fogadalmakat követően igencsak jól fogynak a fogyókúrás készítmények: az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával vásárolnak többet belőle a magyarok. Éves szinten 2018 decembere és 2019 novembere között az értékbeli forgalom közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest, így 1,8 mil­liárd forint értékben vásároltunk a termékekből. Mennyiségben egytizedével több testsúlykontroll-készítmény fogyott a vizsgált időszakban. A Niel­sen adataiból az is kiderül, hogy az értékesítések több mint kilenctizede a drogériákban történik, ennek az értékesítési csatornának folyamatosan nő a jelentősége.

Kiszerelésben a nagyobb csomagok a kedveltebbek: az értékesített kapszulák nagyobb része több mint 50 darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammosnál nagyobb kiszerelés tarol. Érdekes következtetése a Nielsen felmérésének, hogy a gyártókba vetett hit megingathatatlan, mivel az összértékesítés 90 százaléka márkás súlykontrolltermék. A saját márkás készítmények részesedése stagnál.

A vásárlók 90 százaléka márkás súlycsökkentőket keres
Fotó: 123RF

– Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyaroknak csupán a fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával – kommentálta az adatokat Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. – A januári súlyvesztést illető felbuzdulás látha­tóan megjelenik a vizsgált kiskereskedelmi adatokban, amit a következő hónapokban a közelítő nyár tovább fokoz – tette hozzá a tanácsadó.

A globális felmérésből ugyanakkor az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények – shake-ek, tabletták, porok – a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.