Haladéktalanul kivizsgálja a kormányhivatal a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kedden órákon át veszteglő légi járat ügyét. A Ryanair légitársaság gépe a nap folyamán mintegy hat órán át állt a repülőtéren, ezért Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és György István területi közigazgatásért felelős államtitkár fogyasztóvédelmi vizsgálatra utasította Budapest Főváros Kormányhivatalát, hogy megállapítsák: az eset kezelése során a Ryanair eleget tett-e jogszabályi kötelezettségeinek – írta a Miniszterelnökség a távirati irodához eljuttatott közleményében.
A repülőgépnek kedd reggel fél hétkor kellett volna felszállnia a kanári-szigeteki Gran Canariába, de végül dél is elmúlt, mire útnak indult. Az utasok azonban a jókora késés ellenére sem szállhattak le a gépről, sőt még vizet is csak pénzért kínáltak nekik.
– Felháborítónak tartjuk, ahogyan a légitársaság kezelte a felmerült problémát. Az utasoknak joguk van a tájékoztatáshoz, a légitársaságtól pedig elvárható, hogy mindent megtegyen a kényelmetlenségek csökkentése érdekében – hangsúlyozta a Miniszterelnökség. Mint írták, a fogyasztóvédelmi vizsgálat során a kormányhivatal feladata megállapítani, hogy a Ryanair eleget tett-e az utasokkal szembeni kötelezettségeinek. A fapados légitársaság este elnézést kért a járat utasaitól, a késedelmet üzemanyag-feltöltési okokkal magyarázta.