Elkészült a nagy ívű beruházás megvalósítható tanulmánya, és miután az idén lehívható lesz a 6,6 milliárd forintos kormányzati támogatás jelentős hányada, akár már a jövő évben befejeződhet a Hévíz-Balaton Airport turisztikai célú fejlesztése – jelezte a Magyar Nemzetnek a reptértulajdonos hévízi önkormányzat vezetője. Papp Gábor polgármester szerint nagy az érdeklődés a személy- és áruszállító gépek üzemeltetői részéről a nyugat-balatoni repülőtér iránt, ami azt a tulajdonosi szándékot erősíti, hogy azt regionális légi kikötővé fejlesszék.
Nem zár be a repülőtér a fejlesztések ideje alatt, továbbra is fogadja és indítja a személy- és áruszállító járatokat. Azért sem zárhatnánk be, mert már több mint ötven ország turisztika célpontja Hévíz – válaszolta munkatársunk kérdésére a fürdőváros polgármestere. A nettó 6,6 milliárd forintos fejlesztés előkészületeivel kapcsolatban Papp Gábor emlékeztetett, hogy mivel a több milliárd forint állami támogatásból nagy ívű terület- és eszközfejlesztés történik, a repülőteret üzemeltető Kft.-nek logisztikusokat is be kellett vonni a 15 millió forintos költséget jelentő tervező munkába. Ehhez kapcsolódóan megjegyezte: Hévíz önkormányzata 2012 óta évi 50 millió forintot „tesz bele” a reptérüzemeltető kft. költségvetésébe, és 2020-ban is ezzel számolhat a cég. A város vezető emlékeztetett, mivel a norvég befektető az idén megkezdi a nemzetközi pilótaiskola ötmilliárdos építését, elkészül egy kollégium, több tanterem, két szimulátoros hangár, és 17 kétszemélyes gép is érkezik a bázisra, a légikikötő területének növelésével is számolni kell.
A múlt évben kizárólag charterjáratok érkeztek a repülőtérre elsősorban német városokból, ugyanakkor a korábbiaknál többen utaztak a Nyugat-Balatonhoz kisgéppel, és folyamatban vannak a légi áruszállítással kapcsolatos tárgyalások is.
– Hévíz ma több mint 50 ország utazóinak a célpontja, de hogy növeljük a gyógyfürdőhely iránti érdeklődést, további légitársaságokkal, városokkal kerestük, illetve keressük a kapcsolatot. Utóbbiak közé tartozik Frankfurt, London, Tel-Aviv, Moszkva, Szentpétervár, továbbá Kazahsztánt és a Skandináv Légitársaságot is ezek között említeném – sorolta a tulajdonos önkormányzat terveit Papp Gábor. Kérdésünkre kifejtette: a rendkívül jelentős logisztikai beruházásokkal büszkélkedő Zalaegerszeggel is szorosabbá fűznék kapcsolatukat. Örvendetes – jegyezte meg, hogy már 70 százalékban elkészült az a 2x2 sávos befektetővonzó gyorsút, amely összeköti Zalaegerszeget a Hévíz-Balaton Airporttal és az M7-es autópályával.