A kocsi nyer, a busz veszít

A Volánbusz arról számolt be, hogy utasainak mintegy nyolcvan százalékát elvesztette.

2020. 04. 16. 7:34
A Volán húszszázalékos kihasználtsággal üzemel Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vannak, akiknek a járvány idején is útra kell kelniük, mert például olyan munkájuk van, amit csak személyesen lehet ellátni és muszáj elvégezni. Nekik jó hír, hogy a közösségi közlekedés a kijárási korlátozás idején is működik.

A MÁV-Start és a Volánbusz is arról számolt be a Magyar Nemzet érdeklődésére, hogy utasainak mintegy nyolcvan százalékát elvesztette. Mindkét állami vállalat szigorú biztonsági és higiéniai intézkedések mellett működik. A Volánbusz volt a Mol által gyártott, fertőtlenítő hatású termékek első vásárlója. Az első szállítmánnyal ötezer liter kéz- és ugyanannyi felületfertőtlenítő folyadék érkezett a közlekedési társasághoz. A Mol-csoporthoz tartozó, kenőanyagok gyártásával foglalkozó Mol Lub Kft. márciusban mindössze két hét alatt állította át almásfüzitői üzemének egyik, korábban szélvédőfolyadékot készítő gyártósorát fertőtlenítő gyártására.

A Volán húszszázalékos kihasználtsággal üzemel
Fotó: Mirkó István

Rosszabbul járt a két állami közlekedési szolgáltatónál Európa legnagyobb gyorsbusz-üzemeltetője. A FlixBus nemzetközi járatait kénytelen volt leállítani azokban az országokban, amelyek lezárták határaikat a külföldi állampolgárok előtt. Így március 17-től hazánkban sem szolgáltat a cég, amely egyébként a Volánbusz legfontosabb nemzetközi partnere. Kérdésünkre a cég hazai leányvállalata azt közölte, hogy a jelenlegi helyzet kihívást jelent számukra operatív és gazdasági szempontból egyaránt. A FlixBus már megtette a szükséges elővigyázatossági intézkedéseket ahhoz, hogy a Covid–19 terjedéséből adódó esetleges gazdasági következményeket ellensúlyozza. Így például a hálózatot a lecsökkent kereslethez igazítják. A FlixBus folyamatosan figyeli a koronavírussal kapcsolatos helyzetet és a hatósági intézkedéseket. Amint lehet, szeretné újraindítani a hálózatát.

Miközben a nemzetközi buszjáratok szünetelnek – és a vasúti, valamint légi összeköttetésekből is alig maradt néhány működőképes –, a telekocsi-szolgáltatás zavartalanul üzemel bel- és külföldön egyaránt. Természetesen csak olyan országokba, amelyek nem tiltják a határátlépést. Az Oszkár-megosztó segítségével Szlovákiába nem, de Ausztriába, Németországba és akár Hollandiába is bárki elutazhat, aki betartja a szabályokat. Az üzemeltető közlése szerint amíg a tömegközlekedést nem korlátozzák, addig elérhető marad a rendszer. Bíznak a felhasználóik jogkövető magatartásában, hogy tényleg csak akkor veszik igénybe a lehetőséget, ha a szabályozásban megnevezett okok egyike miatt kell utazniuk.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.