Megszokták a boltosok és a dolgozók a korlátozott vásárlási lehetőségeket, és az a tapasztalat, hogy az egészségvédelmet szolgáló veszélyhelyzeti intézkedések segítenek a megfelelő körülmények fenntartásában. – A vásárlók meghatározó részéről elmondható, hogy alkalmazkodtak, és mára átalakították a mindennapos fogyasztásukat, azonban még mindig gyakori jelenség bizonyos helyzetekben, hogy a bolti alkalmazottak kénytelenek konfrontálódni az üzletbe érkezőkkel – közölte a Magyar Nemzettel a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke. Bubenkó Csaba példaként hozta az idősebbeknek bevezetett 9–12 órás idősávot, amely idő alatt még gyakran előfordul, hogy olyanok térnének be a boltba, akiknek azt a jogszabály tiltja ebben az időszakban.
– Az a sajnálatos, hogy vannak olyan vásárlók, akik figyelmen kívül hagyják a szabályokat, holott tisztában vannak azzal, hogy a korlátozásokkal nem a kereskedő és nem az üzlet alkalmazottja hátráltatja őt a pénzköltésben, hanem mindenki számára fontos központi előírás például az, hogy nem lehet akármikor és akárhol kedvünkre vásárolni – mondta, úgy fogalmazva, hogy rendkívül felelőtlen önmagára és a környezetére nézve az a vásárló, aki a törvények hatálya alól kívülállónak tartja magát. Az elnök szerint éppen ezért aggodalomra ad okot, hogy hetekkel a korlátozások bevezetése után is még előfordulnak konfliktusok. Mint mondta, tanácstalanság uralkodik annak kapcsán, miként lehet javítani a kényes helyzeten. – A naponta konfliktusos helyzetbe kerülő kereskedelmi munkavállalók azt kérik a kormánytól, hogy a nemtörődöm szabályszegőkkel szemben lépjenek fel az eddiginél sokkal határozottabb büntetéssel. Ha viszont így sem sikerül elérni a szabályok betartását, akkor szűkítsék tovább a boltok nyitvatartását, mert a fegyelmezettség létfontosságú lesz mindenki részéről – szögezte le az érdekképviselő.