Nem adják fel egyes balatoni önkormányzatok, pedig a korábbi évekhez képest nagy bevételtől esik el az idén az egész üdülőkörzet, amit a vírus miatti kényszerintézkedések költségei húznak tovább a megkozmetikázott települési költségvetésekben. A fideszes vezetésű „nyári fővárosok” viszont bíznak a jövőben: a veszteségek ellenére folytatódnak a jövőbemutató fejlesztések.
Reptéri jövő Hévízen
Az év végéig 1,5 milliárd forint bevételkiesést prognosztizál az alapvetően turizmusból élő Hévíz önkormányzata. A gyógyfürdőváros 6,2 milliárdos büdzséjéből a legnagyobb tételt a 650 millió forint idegenforgalmi-adó és annak állami kiegészítése teszi ki, de hiányozni fognak a parkolási díjbevételek, és nehéz lesz pótolni a múlt ősszel tervezett iparűzési-adóból elengedett részt is – ezek a következmények a pandémia pusztításából a népszerű fürdővárosban, ahol ugyanakkor mégis bíznak a talpra állásban, a jövőben, mivel zajlanak a fejlesztések Hévízen: a sármelléki Hévíz-Balaton Airporton például megkezdődik a 6,6 milliárd forintos beruházással járó nemzetközi pilótaiskola építése.

Keszthelyen B+R, Füreden a Kisfaludy
Keszthely költségvetésének karcsúsítását leginkább a helyi tévések sajnálják, mivel a takarékoskodás miatt stúdiójuk korszerűsítésére nem lehet kiírni a közbeszerzést, a városházának pedig le kell mondania a tervezett gépkocsi-beszerzésekről. A fejlesztés lehet itt is a jövő motorja: az ingyenes B+R parkoló kialakításáról ugyanis nem mond le a nyugat-balatoni város önkormányzata.
Másfél milliárdos bevételkieséssel számolnak a balatonfüredi városházán, és vannak, akik költségvetési válságról beszélnek, miközben az északi parti Füreden is folytatódnak a fejlesztések. Látványosan készül például a Kisfaludy Szálláshely-fejlesztési Program pályázatán elnyert 2,7 milliárd forintból egy négycsillagos, 80 szobás, napelemes, zöldtetős szálloda, és bizonyára a város büszkesége lesz a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 1,2 milliárd forintból épülő Tudásközpontja is.