
COVID
Nem várt mellékhatásokat okozhat a Pfizer Covid–19-vakcinája
További kutatásokat sürgetnek az esetleges tartós hatások feltárására.
Már 70-75 százalékos az Egyesült Királyságból, Lutonból a magyar fővárosba, illetve Bukarestbe és más kelet-európai városokba közlekedő járatok foglaltsága, amit alacsony jegyárakkal lehet ösztönözni ebben az időszakban, ehhez kedvezményeket próbálunk elérni a földi kiszolgálóknál – mondta hétfő este Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Reutersnek adott interjúban, amelyben az Egyesült Királyságban a hét végén felmerült szabályozás lehetőségéről is szólt.
Eszerint más országokhoz hasonlóan a légi úton belépő utasoknak 14 napos kötelező karantént írna elő a brit kormány. Váradi József jelezte, hogy a részletes szabályozást még nem ismerik, ám szerinte logikus lépés lenne azon utasokkal szemben kivételt tenni a karanténkötelezettség alól, akik negatív vírusteszttel érkeznek. Közölte azt is, hogy támogatja az utasok maszkviselésére, illetve a testhőmérséklet-mérésre vonatkozó szabályok bevezetését.
A távirati iroda idézi, hogy a vezérigazgató jelezte, a diszkont légi társaságnál egyelőre nem lehet megtervezni a pontos járatszámokat. A nemrégiben ezerfős leépítést végrehajtó Wizz Air az egyik első légitársaság a kontinensen, amelyik újraindítja a járatait a pandémia miatti korlátozások után. Budapestre május elseje óta érkeznek Lutonból járatok, emellett Athén, Barcelona, Berlin, Birmingham, Bázel, Dortmund, Eindhoven, Göteborg, London-Gatwick és London-Luton, Liverpool, Madrid, Marosvásárhely, Podgorica, Stockholm és Szarajevó vált elérhetővé a ferihegyi repülőtérről. Júniustól az Egyesült Arab Emírségek fővárosa, Abu-Dzabi irányába is új járatot nyit a Wizz Air.
Egy sor kimarad?
Általában 72-75 százalékos töltöttséget kell elérnie a cégeknek ahhoz, hogy nullszaldósan üzemeljen egy járat, ez a középső székek blokkolásával nem lehetséges. Következményként Európában 49 százalékkal kellene emelni a jegyárakat, holott várhatóan csökkenni fognak a növekvő kereslet miatt, vagy a veszteséges működés csődhullámot idéz elő a légi közlekedésben – erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség videokonferenciáján beszéltek annak kapcsán, hogy egy korábbi javaslat szerint egészségvédelmi okokból a középső székek blokkolását vezetnék be a repülőgépeken az emberek közötti távolság növelésére. Ezzel a megoldással a gépek kapacitásának harmada kiesne, így egy 180 székes repülőn csak 120 ülés lenne elérhető az utasok számára. A háromszáz légitársaságot tömörítő, montreali székhelyű kereskedelmi szervezet azonban ehelyett a maszkviselést, a testhőmérséklet mérését, illetve kézfertőtlenítést javasolja bevezetni a légi közlekedésben, mivel ezek valóban növelik az utasok biztonságát, és a légitársaságok is rentábilisan tudnának üzemelni.
További kutatásokat sürgetnek az esetleges tartós hatások feltárására.
Mutatjuk, hol van a gócpont.
Míkonosz neve egyet jelent a hírességek nyaralóhelyével.
A privatizáció után kontroll nélkül emelték az árakat a nyugati tulajdonú közműcégek.
További kutatásokat sürgetnek az esetleges tartós hatások feltárására.
Mutatjuk, hol van a gócpont.
Míkonosz neve egyet jelent a hírességek nyaralóhelyével.
A privatizáció után kontroll nélkül emelték az árakat a nyugati tulajdonú közműcégek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.