A Tesla sikeréről modellezi a piacra lépést egy vállalkozás

A Tesla a világ egyik legsikeresebb cége lett, ezért egy másik vállalkozás megpróbálkozik a Nikola névvel. Teherautók gyártását tervezik, a megrendelők pedig bíznak benne, hogy noha még minden csak terv, az elképzelések ugyanúgy megvalósulnak majd, mint a Teslánál.

Fellegi Tamás Péter
2020. 08. 12. 11:20
Forrás: Forrás: Wikipedia
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nikola cég – amely június óta van hivatalosan a tőzsdén – most óriási megrendelést kapott: a Republic Services óriásvállalat, amely hulladékgazdálkodással foglalkozik, mintegy 2500 elektromos kukásautót rendelt. A vételárat egyelőre nem lehet tudni, a megrendelés viszont akár a duplájára, ötezer darabra is bővülhet. A szállítás 2023-ban várható, a jövő év végén kezdődne a jármű tesztelése. A cégnek már 14 ezer másik teherautóra is van megrendelése, tízmilliárd dollár értékben.

Az autók gyártása azonban még el sem kezdődött: még csak most indul a gyár építése Arizonában. A tervek szerint 2021-ben jelennek meg az első teherautók, valamivel előbb, mint a Tesla esetében. A Nikola nemrég közzétett első féléves eredménye 119 millió dollár veszteséget mutat, miközben a cégnek nem is volt még bevétele.

Jelenleg így minden csak terv még, igaz, hogy ez kezdetben a Tesla esetében is így volt. Ott azonban lassabban zajlottak az események, a cégnek volt ideje bizonyítani, most azonban épp a Tesla sikerén felbuzdulva indulnak új vállalkozások az elektromos autózási iparágban.

A rejtélyes feltaláló megihleti a cégvilágot Forrás: Wikipédia

A cég már nevénél fogva különleges eset: az egykori, feltehetően szerb származású, az Osztrák–Magyar Monarchiában született és élt, majd 28 éves korában az Edison cég által Amerikába csábított, a váltóáramú elektromos motort feltaláló Nikola Tesla (képünkön) keresztnevét választotta, egyszerűen abból kiindulva, hogy vezetéknevével már hatalmas sikert aratott Elon Musk, az elektromos autózás úttörője.

A Nikola márciusban bejelentette, hogy összeolvadt a VectolQ nevű, felvásárlásokkal foglalkozó céggel, amelynek részvénye már a Nasdaqon forgott. A VectolQ részvénye már ekkor emelkedni kezdett, majd június elejétől, amikor a két cég összeolvadása befejeződött, és a részvény már Nikolaként szerepelt a tőzsdén, az árfolyam gyorsan a háromszorosára emelkedett. A cég tőzsdei kapitalizációja hirtelen akkora lett, mint a Fordé, miközben nemhogy terméke, de még gyára sincs.

A befektetők azonban pont a Tesla esetében látták, hogy a piac mit meg nem előlegez, és hogy Elon Musk cége esetében eddig be is jöttek a dolgok, bár az árfolyam még mindig sokkal többet sejtet, mint amit a cég jelenleg produkál.

A részvényesek vélhetően arra gondolnak, hogy ha a Nikola csak részben megvalósítja azt az elektromos teherautók piacán, amit a Tesla az elektromos személyautóknál, már jól járnak. Van azonban egy lényeges különbség: a Tesla részvényének szárnyalása akkor kezdődött, amikor a gyár már árulta Model S és Model X típusait, amelyek sikert arattak a vásárlóközönség körében, még ha ez csak egy szűk kör is volt a sportkocsiként árult típusok magas ára miatt.

A júniusi 90 dolláros csúcsról a Nikola visszaesett a harmadára, viszont a mostani bejelentés hatására húsz százalékkal került feljebb a részvény. A bizonyításra azonban még éveket kell várni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.