A Vodafone Magyarország májusban mutatta be digitálistanterem-szolgáltatását, melynek segítségével a piacon egyedülálló módon a tanórákat offline és online módon is le lehet bonyolítani. Az elmúlt hónapokban a vállalat húsz digitális tantermi rendszert épített ki, óvodákban, általános iskolákban és gimnáziumokban egyaránt, így ezekkel együtt már közel húszezer pedagógus és diák tapasztalhatta meg a rendszer előnyeit. A tervek szerint az év második felében – a szeptemberi iskolakezdésre való tekintettel – meg fog duplázódni a kiépítések száma, hiszen egyre nagyobb igény mutatkozik az olyan megoldásokra, amelyek lehetővé teszik a személyesről virtuális oktatásra történő gyors és rugalmas átállást.
Az elmúlt pár hónap jelentős mértékben felgyorsította a digitális oktatásra való átállást: a pedagógusoknak az online térben kellett átadniuk a tananyagokat, amelyeket a diákoknak otthon, laptopon és okoseszközök segítségével kellett feldolgozniuk. Ez több mind százezer pedagógus és közel kétmillió diák napi rutinját alakította át Magyarországon.
Többek között erre a helyzetre jelentett megoldást a Vodafone Magyarország, a SEOS és a Delta Csoport okostantermi megoldása, amely a virtuális és valós tantermi felhasználást egyaránt lehetővé teszi. A fizikai Digitális Tanterem egy interaktív táblából, a tanórán részt vevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik. A tanóra során az eszközök összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, ezáltal biztosítva a tanár számára, hogy irányítani tudja a diákok figyelmét. A tanár oktatási anyagokat és kérdéssorokat tud kiküldeni mind a táblára, mind a diákoknál lévő tabletekre. Azt, hogy a diákok eszközein és a táblán pontosan mi jelenjen meg, minden esetben a tanár tudja irányítani függetlenül attól, hogy a tényleges tanteremben tartózkodnak-e a diákok vagy fizikailag máshol vannak. Így a megoldásnak hála, a rendszert használó iskolák nagy részének egyáltalán nem okozott fennakadást a digitális oktatásra való átállás.