A magyar kormány 1,2 milliárd forinttal járul hozzá a követkető két évben Beregszász Vérke folyóval összefüggő ökológiai és városképi problémáinak a megoldásához – jelentette be Magyar Levente, a külgazdasági és külügyminisztérium államtitkára kedden Beregszászban, ahol Babják Zoltán polgármester meghívására tett látogatást.
A tisztségviselő az MTI-nek kifejtette, hogy ebből az összegből megvalósul a Vérke folyó városi szakaszának teljes kikotrása, szennyvíz- és iszapmentesítése, partjának rendezése, továbbá megépül egy városon kívüli duzzasztógát és egy csatorna, amely pedig arról gondoskodik, hogy ne ülepedjen le a szennyvíziszap, hanem folyamatos legyen a vízutánpótlás és a sodrás a folyóban.

Fotó: MTI/Soós Lajos
Emellett a beregszászi vízművek is mintegy 200 millió forintos támogatást a magyar kormány részéről – tette hozzá. A tervezés és az előkészületek már most elindulhatnak, és a tervek szerint a beruházási munkálatok 2022-re befejeződnek. Megjegyezte, hogy ez egy távlati munka első fázisa, mert szeretnék a Vérkét teljes hosszában megtisztítani, és azokat a beruházásokat közösen elvégezni, amelyek biztosíthatják, hogy szennyvíz ne kerüljön többé a folyóba.
Magyar Levente hangsúlyozta: ez egy olyan fejlesztés, amellyel Beregszász városa újabb nagy lépést tesz afelé, hogy visszanyerje „régi fényét”, és nagymértékben javuljon az életminőség a kárpátaljai településen.
Magyar Levente: Egyedül nem megy a gazdaságépítés
Minden régióbeli gazdaság létérdeke bekapcsolódni a nemzetközi vérkeringésbe, a regionális gazdaságfejlesztés elsődleges eszköze a logisztikai-közlekedési kapcsolatok fejlesztése – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára a Logisztikai Fórum 2020 tanácskozáson október 15-én Budapesten.
Az államtitkár megnyitójában a regionális együttműködés fontosságát hangsúlyozva rámutatott: egyedül nem megy sem a gazdaságépítés, sem a nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolódás.
Elmondta: a logisztika, szállítmányozás, közlekedés témában nem lehet tervezni csak országhatárokon belül. Főleg egy olyan országban, mint Magyarország, amelynek hét szomszédos országa van, és nincsen saját tengeri kikötője, viszont Magyarország kelet és dél kapuja Európában.
Ha Magyarország szállítani kíván, akkor óhatatlanul a szomszédaival együttműködve kell ezt megtennie – mondta hozzátéve: minden országgal kiváló gazdasági kapcsolatot ápolunk.
A teljes cikk IDE kattintva érhető el.