Az augusztusi, illetve szeptemberi adatfelvétel során a Századvég kutatói azt feltételezték, hogy a tavaszi kijárási korlátozások, a távmunkára és a távoktatási megoldásokra való kényszerű áttérés miatt jelentősen nőtt a lakosság körében az internet használata, az internetezésre alkalmas digitális eszközök, illetve a személyes ügyintézést és vásárlást kiváltó digitális és e-kereskedelmi szolgáltatások iránti kereslet. Az előzetes várakozásokat azonban csak részben igazolták a beérkező adatok:
a járványhelyzet hatására a mobilinternetezők mindössze 2,5 százaléka vált előfizetővé, nagyobb adatcsomagra pedig a válaszadók 6 százaléka váltott.
A digitális szolgáltatások igénybevétele tekintetében is közel hasonló eredmények születtek: az elektronikus ügyintézés területén a pandémia mintegy 10 százalékkal (6,2 százalékponttal) dobta meg az e-közigazgatási szolgáltatásokat használók arányát. Az e-kereskedelmi felületeket használó internetezők aránya csupán 1-2 százalékkal növekedett. Elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat a válaszadók 2,2 százaléka kezdett el a járvány hatására használni, az elektronikus közüzemi és egyéb szolgáltatások igénybevétele 2,2 százalékponttal haladja meg a járvány előtti szintet.
A kutatás azonban azt is megerősítette, hogy a magyar háztartásokban az okostelefon a legelterjedtebb digitális eszköz: egy háztartásban átlagosan 2,4 ilyen készülék található. Internetezésre alkalmas mobiltelefonja a lakosság 80,4 százalékának van, internetet hetente legalább egyszer a válaszadók 78,1 százaléka szokott használni.
A kutatásból kiderül, hogy hazai webáruházban, webshopban, hirdetési portálon az internethasználók csaknem kétharmada szokott vásárolni. A legnépszerűbbek ezek közül a hazai domainen bejegyzett webáruházak (így például alza.hu, edigital.hu, emag.hu.), ezeket az online vásárlásra nyitott lakosság 62,8 százaléka használja.
Az elemzésből jól látszik az is, hogy a hazai, illetve a határokon átnyúló online vásárlások esetében mindössze 1-2 százalékponttal (2-4 százalékkal) növelték az e-kereskedelmi felületeket használó internetezők arányát a Covid–19 hatására bevezetett korlátozások.
Elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat az internetező felnőtt lakosság 64,8 százaléka szokott igénybe venni, a járvány hatására mintegy 10 százalékkal nőtt az e-közigazgatási szolgáltatásokat felhasználók aránya.