Bepanaszolta az EU-nál a Deutsche Bahnt egy magánvasút

A német kormány kisegíti a bajba került állami vasúttársaságot, ám a magánvasutak, köztük a FlixBust is működtető cég támadják a döntést.

2020. 12. 22. 8:30
Deutsche Bahn plans to name one of its new ICE 4 trains after holocaust victim Anne Frank
A német államvasút a koronavírus járvány miatt nagy veszteséegket szenved, ezért fordult segítségért a szövetségi kormányhoz EPA/SVEN HOPPE GERMANY OUT Fotó: EPA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szövetségi kormány által a német állami vasútnak,

a Deutsche Bahnnak (DB) nyújtott ötmilliárd eurós támogatás miatt az EU bizottságához fordult a FlixMobility, vagyis a FlixBus és a FlixTrain üzemeltetője – tette közzé a Tagesschau.de.

A FlixMobility szerint az állami vasútnak nyújtott milliárdos szövetségi pénz a verseny torzulásához vezet, ami végső soron a vasúti versenytársak kiszorulását eredményezheti. Ezért az állami támogatási intézkedéseknek nemcsak az állami vállalatok, hanem valamennyi busz- és vonatcég felé is előnyösnek kell lenniük. Az adófizetők pénze elköltését egyértelmű feltételekhez kell kötni. André Schwämmlein, a FlixMobility főnöke azt nyilatkozta, felelőtlenségnek tartja, hogy a szövetségi kormány ennyi pénzt adjon a Deutsche Bahnnak egyértelmű feltételek nélkül.

A német államvasút a koronavírus-járvány miatt nagy veszteségeket szenved, ezért fordult segítségért a szövetségi kormányhoz
EPA/SVEN HOPPE GERMANY OUT

A Bundestag döntött a Deutsche Bahn tőkeemeléséről, amely meghaladja az ötmilliárd eurót. Ezenkívül a vasút adóssághatárát 2020-ra fokozatosan 32, 2021-re 35 milliárd euróra emelték. Ez végső soron állami támogatás is – panaszkodnak a magánvasúti versenytársak. Az EU bizottsága még nem hozott végleges döntést. Sajtójelentések szerint

Margrethe Vestager versenyjogi biztos a DB eddig bejelentett tőkeemelésének csak a felét akarja jóváhagyni.

Ezenkívül a pénz felhasználását szigorúan szabályozni kívánják a piacvezető vasúttársaság számára. A hivatalos döntés azonban még nem született meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.