A szövetségi kormány által a német állami vasútnak,
a Deutsche Bahnnak (DB) nyújtott ötmilliárd eurós támogatás miatt az EU bizottságához fordult a FlixMobility, vagyis a FlixBus és a FlixTrain üzemeltetője – tette közzé a Tagesschau.de.
A FlixMobility szerint az állami vasútnak nyújtott milliárdos szövetségi pénz a verseny torzulásához vezet, ami végső soron a vasúti versenytársak kiszorulását eredményezheti. Ezért az állami támogatási intézkedéseknek nemcsak az állami vállalatok, hanem valamennyi busz- és vonatcég felé is előnyösnek kell lenniük. Az adófizetők pénze elköltését egyértelmű feltételekhez kell kötni. André Schwämmlein, a FlixMobility főnöke azt nyilatkozta, felelőtlenségnek tartja, hogy a szövetségi kormány ennyi pénzt adjon a Deutsche Bahnnak egyértelmű feltételek nélkül.

EPA/SVEN HOPPE GERMANY OUT
A Bundestag döntött a Deutsche Bahn tőkeemeléséről, amely meghaladja az ötmilliárd eurót. Ezenkívül a vasút adóssághatárát 2020-ra fokozatosan 32, 2021-re 35 milliárd euróra emelték. Ez végső soron állami támogatás is – panaszkodnak a magánvasúti versenytársak. Az EU bizottsága még nem hozott végleges döntést. Sajtójelentések szerint
Margrethe Vestager versenyjogi biztos a DB eddig bejelentett tőkeemelésének csak a felét akarja jóváhagyni.
Ezenkívül a pénz felhasználását szigorúan szabályozni kívánják a piacvezető vasúttársaság számára. A hivatalos döntés azonban még nem született meg.