Megérkeztek a januári fagyok, sok helyütt már hó fedi az utakat – az úrvezetőknek ilyenkor fontos kötelessége a családi gépjármű lelkiismeretes felkészítése a jeges, csúszós, latyakos időben történő közlekedésre – erre több biztosító, gumiabroncs-kereskedő évente felhívja a figyelmet a balesetmegelőzés érdekében.
A K és H Biztosító például összefoglalta: a gumiabroncsok állapota kardinális kérdés. A téli gumikon a kötelező minimális bordamélység négy milliméter, ha ennél kopottabb az abroncs, le kell cserélni. Télen érdemes kéthetente ellenőriztetni a guminyomást – az ideális mérték minden autónál adott, amit tanácsos tartani, mert úgy biztonságos a tapadás, ráadásul a kátyúk ellen is védettebb az autó.
A romló látási viszonyok, az eső, hó, jég miatt ugyancsak kiemelt gondot kell fordítani az ablaktörlőkre: ellenőrizzük a lapátok állapotát és ha esetleg kopottak, töredezettek, akadoznak, akkor cseréltessük le – hívják fel a figyelmet a fogyasztóvédők.
Kiemelték: nem szabad az ablaktörlővel leszedni, kaparni a ráfagyást, célszerűbb az ablakfűtéssel leolvasztani a jeget, vagy a jégkaparó, jégoldó is segíthet, főleg, ha öntünk egy keveset a téli ablakmosóból a szélvédőre.
Ne feledjük, hogy olyan téli ablakmosóra van szükség, amely ellenáll az éjszakai két számjegyű fagynak. A folyadék mennyiségét érdemes a tartályban hetente ellenőrizni, ahogy a fagyálló szintjét is, akkor is, ha egyébként nem gyulladt fel emiatt a megfelelő piktogram az autó műszerfalán.

Nem érdemes megspórolni a szakembernél tett látogatást a téli autózási szezon kezdődő, nehezebb időszakában, a szerelőműhelyben minden rejtett hibára fény derülhet, ami javítást igényel. Azt ugyanakkor az autótulajdonos is megteheti otthon, hogy a hidegben nehezebben induló akkumulátor védelmében soron kívül ellenőrzi a készüléket, megtisztítja az esetleges korróziótól, és ha szükséges, befújja kontaktspray-vel, illetve megkeni a sarukat zsírral, glicerinnel.

Az autóvillamosságon sem érdemes fukarkodni: függetlenül a garanciális időtől, érdemes tudni, hogy ha három évnél régebbi az aksi, akár a felére is lecsökkenhetett mostanra a teljesítménye. Alapkérdés a motorolaj állapota, mennyisége is, amit szintén meg kell nézni, és ha szükséges, cserélni, feltölteni, szigorúan az eddigivel azonos típusú kenőanyaggal, mert a tévedés a motor, és így a gépkocsivezető komolyabb problémáját okozhatja.