Hétszázmilliárd forint jut zöld vasúti fejlesztésekre idén

Hetvenegy százalékkal kevesebb szén-dioxid kerül a levegőbe, ha vonaton utazunk, mintha személygépkocsival tennénk meg ugyanazt az utat.

2021. 02. 17. 16:59
Szeptember közepétől várhatóan a ceglédi vonalon is lehet majd utazni az új járművekkel Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni a Klíma- és természetvédelmi akcióterv végrehajtásával – hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a MÁV-csoport zöldkampányát indító rendezvényen. – Ha vonattal utazunk, az átlagosan mintegy 71 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent, mintha személyautóval tennénk meg ugyanazt a távot – mondta az államtitkár az MTI tudósítása szerint. Nincs környezetkímélő, XXI. századi közlekedés korszerű vasút nélkül. Ezért a kormány 2010 óta folyamatosan kiemelt figyelmet, jelentős forrásokat fordít a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére.

Az idén – a vasút európai évében – korábban nem látott összértékben fejeződnek be vasúti fejlesztések Magyarországon, várhatóan mintegy hétszázmilliárd forint beruházást adnak át. Budapest elővárosi vonalszakaszai több mint száz kilométeren újulnak meg, ezzel is kényelmesebbé, gyorsabbá lehet tenni a mindennapi vasúti közlekedést a térségben élőknek

– mutatott rá.

A korszerű járműveknek köszönhetően akár kétszer annyian választhatják a vasutat a személyautóval szemben
Fotó: Havran Zoltán

A magyar kormány elkötelezett a kötöttpályás közlekedés fejlesztése mellett, hangsúlyozta Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára. Az állam mint tulajdonos pedig mindent megtesz, hogy a nemzeti vasúttársaság gazdasági helyzete, megítélése megfelelő legyen. Ennek keretében

2020-ban három ütemben nyújtott a kormány pénzügyi támogatást, melynek révén a társaság gazdálkodása stabil, a munkahelyek biztonságban vannak.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, az Európai Unióban az üvegházhatású gázok kibocsátásának egynegyede a közlekedésből származik. Az unió megfogalmazta zöldmegállapodását, amely szerint 2050-re kilencven százalékkal kell csökkenteni a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást. A közlekedésen belül a közúti ágazat mintegy hetven százalékban, a légi és a vízi közlekedés 13-13 százalékban felel az üvegházhatású gázkibocsátásért, a vasút kevesebb mint egy százalékban. A MÁV–Volán-csoport célja, hogy csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást, erősítse a zölddigitalizációt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.