Távolságtartó ajándékozásra váltottunk

A múlt év minden szempontból emlékezetes marad a magyaroknak, mivel a szokásosnál is több időt töltöttek otthon, és ez rányomta a bélyegét a fogyasztói szokásokra. A járvány miatti életmódváltozásban a vásárlások jórészt átköltöztek az online térbe és praktikussá váltak – az egyes tendenciákra új jelentések mutatnak rá.

Magyar Nemzet
2021. 02. 08. 14:34
A műszaki és számítástechnikai cikkek területén volt a legjelentősebb a növekedés Forrás: pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eddig inkább az ünnepek alkalmával keresett ajándékkártyák új rekordot állítottak fel 2020-ban. A MediaMarkt azt jelezte, hogy a műszaki láncnál harminc százalékkal emelkedett az üzleti céllal vásárolt, öt évig érvényes, újratölthető kártyák eladása, tavasszal főként azért, mert a munkáltatók ezeken keresztül oldották meg a hirtelen szükségessé vált eszközbeszerzéseket a home office-hoz.

A lehetőségek közül is inkább a digitálisan kiállított, teljesen érintésmentes virtuális megoldást választották, mivel ebben az esetben olyan plasztiklapra sincs szükség a küldeményátadáshoz, mint amilyeneket a boltban állítanak ki a pénztárnál a későbbi vásárlás lehetőségeként.

A műszaki és számítástechnikai cikkek területén volt a legjelentősebb a növekedés az ajándékkártyás vásárlásokban
Fotó: Pexels

– A vállalatok már áprilisban keresték ezeket a praktikus vásárlási lehetőségeket, akkor négyszer annyi elektronikus ajándékkártyát rendeltek meg, mint az előző év azonos időszakában. A cégek karácsonykor sem feledkeztek meg a dolgozóikról: csak az utolsó három hónapban harmadával többet értékesítettünk az ajándékkártyákból, mint 2019 egészében – közölte Boros Ferenc, a MediaMarkt unit managere.

A kiugró vásárlási lendületet azzal magyarázta, hogy a levásárolható, vírusbiztos kártyát többcélú utalványként rugalmas juttatásként tudják adni egész évben, ami a munkavállalónak, üzleti partnernek több választást tesz lehetővé a termékek között.

A magánszemélyek között is felértékelődött az online ajándékkártyák szerepe az ünnepek idején, mivel azokat e-mailben is el tudták küldeni a megajándékozottnak, ha nem tudtak találkozni. A MediaMarktnál október–december között összességében háromszor annyi ajándékkártya fogyott, mint az előző hónapokban. A magánszemélyek tíz-húszezer forint közötti összegben vettek kártyákat, míg a cégeknél tíz- és ötvenezer forint körül alakult ez a költés.

A számítástechnikai eszközök piacán inkább az interneten volt jelentős az áruforgalom a covid évében Fotó: Havran Zoltán

Az SDA-Divízió vezetője pedig azt jelezte: tavaly előtérbe kerültek a hagyományos, ételkészítéshez kapcsolódó háztartási gépek és a takarításra használható kisebb készülékek is.

Lucza Andás részletezte: a kijárási korlátozások hatására nagyon megnőtt a kereslet az otthoni kenyérsütők, pirítók, szendvicssütők, vízforralók, turmixgépek, továbbá a hajnyírók, a gőztisztítók és a légtisztítók iránt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.