Jelentős jogszabályi változások várhatók, mert nem mindegy, hogy a valóságban is azt a szolgáltatást kapja-e a fogyasztó, mint amit hirdet egy szálloda, panzió hazánkban – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), amely kiemelte, hogy támogatják a Magyar Turisztikai Ügynökség parlamenti javaslatát a fogyasztók bizalmának erősítésére.
Felidézik: visszatérő probléma, tipikus utaspanaszok tárgya évek óta, hogy a belföldi szálláshelyek igénybevétele során a fogyasztó nem mindig azt a szolgáltatási színvonalat kapja, amire az előzetes ajánlat alapján számított. Viszont jellemzően
ezzel csak akkor szembesül, amikor már mindent megszervezett a szabadságtól a jegyfoglalásokig, és a költséggel járó odautazást követően megérkezik a pihenés helyszínére.
Nem egy esetben többgyermekes családok is kerültek ilyen helyzetbe – fűzte hozzá a FEOSZ.

Fotó: Gulyás J. Attila
– A panaszok nemcsak a szálláshely-szolgáltatás minőségéről szóltak, vagy arról, hogy az étkeztetés színvonala nem hozta az elvártakat, hanem arról is, hogy a megtévesztett fogyasztók csak akkor szembesültek a hátrányok miatti valós ár-érték aránnyal, amikor már nem sok választásuk maradt a részben vagy egészben előre kifizetett üdülés előtt.
Az is sűrű gyakorlat, hogy a reklamációkra mindössze annyi a válasz: „pereljenek be”, illetve „el lehet menni” – idézték fel a fogyasztóvédők a tapasztalatokat, amelyekhez a leforrázott turisták főleg úgy álltak hozzá, hogy ha már a szállásra utaztak, igénybe is veszik, de a végén élnek a minőségi kifogással, míg olyan érkezők is akadtak, akik azon dilemmáztak, hogy inkább visszafordulnak.

Fotó: Katona Vanda
A szakszövetség szerint a szállásszolgáltatásban különösen aggályosak ezek a kihágások, egyrészt azért, mert a magyaroknak sem mindegy, hogy a hónapok óta várt szabadságukat, feltöltődésre szánt hosszú hétvégéjüket milyen fizetős körülmények között töltik el.
– A fogyasztók pihenni szeretnének, nem idegeskedni. Ez már önmagában elég indok a tisztességes magatartásra
– fűzték hozzá, kitérve rá, hogy jogilag is vizsgálandó, a vendég azt kapta-e, amit látott a hirdetésben, amivel becsalogatták az internetes értékesítési oldalra, ahol szobát foglalt.
Számtalan marketingfogás létezik, amelyekkel a hirdetések meggyőzhetik az emocionális utazókat arról, hogy a kínált lehetőség a legjobb, ám ez akkor van rendben, ha utólag valóban úgy érzi a vendég, hogy a pénzéért megfelelő szolgáltatást kapott.