A szezon záloga a fogyasztói bizalom

Kezdődik a nyári turizmus időszaka belföldön, a családok többsége már nagyjából megtervezte a nyaralását, ahol a tavaly elmaradt pihenések helyett, a járvány miatti nehézségek feledtetésére a minőségi szolgáltatások iránt várható jelentősebb igény. A fogyasztóvédők figyelmeztetnek: a csábító ajánlatok mellett a vendégek ne feledkezzenek meg a jogaikról!

2021. 05. 31. 7:25
21226651 - bell at hotel counter with woman filling up a formular
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős jogszabályi változások várhatók, mert nem mindegy, hogy a valóságban is azt a szolgáltatást kapja-e a fogyasztó, mint amit hirdet egy szálloda, panzió hazánkban – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), amely kiemelte, hogy támogatják a Magyar Turisztikai Ügynökség parlamenti javaslatát a fogyasztók bizalmának erősítésére.

Felidézik: visszatérő probléma, tipikus utaspanaszok tárgya évek óta, hogy a belföldi szálláshelyek igénybevétele során a fogyasztó nem mindig azt a szolgáltatási színvonalat kapja, amire az előzetes ajánlat alapján számított. Viszont jellemzően

ezzel csak akkor szembesül, amikor már mindent megszervezett a szabadságtól a jegyfoglalásokig, és a költséggel járó odautazást követően megérkezik a pihenés helyszínére.

Nem egy esetben többgyermekes családok is kerültek ilyen helyzetbe – fűzte hozzá a FEOSZ.

Nyugalom és tradíciók. A szállásszolgáltatások színvonala nem maradhat el a mai elvárásoktól, főleg, ha igényesként hirdetik meg
Fotó: Gulyás J. Attila

– A panaszok nemcsak a szálláshely-szolgáltatás minőségéről szóltak, vagy arról, hogy az étkeztetés színvonala nem hozta az elvártakat, hanem arról is, hogy a megtévesztett fogyasztók csak akkor szembesültek a hátrányok miatti valós ár-érték aránnyal, amikor már nem sok választásuk maradt a részben vagy egészben előre kifizetett üdülés előtt.

Az is sűrű gyakorlat, hogy a reklamációkra mindössze annyi a válasz: „pereljenek be”, illetve „el lehet menni” – idézték fel a fogyasztóvédők a tapasztalatokat, amelyekhez a leforrázott turisták főleg úgy álltak hozzá, hogy ha már a szállásra utaztak, igénybe is veszik, de a végén élnek a minőségi kifogással, míg olyan érkezők is akadtak, akik azon dilemmáztak, hogy inkább visszafordulnak.

Az idei utazási főszezon előtt egyre bátrabban tervezik a magyarok a családi nyaralásokat. Tanácsos résen lenni
Fotó: Katona Vanda

A szakszövetség szerint a szállásszolgáltatásban különösen aggályosak ezek a kihágások, egyrészt azért, mert a magyaroknak sem mindegy, hogy a hónapok óta várt szabadságukat, feltöltődésre szánt hosszú hétvégéjüket milyen fizetős körülmények között töltik el.

– A fogyasztók pihenni szeretnének, nem idegeskedni. Ez már önmagában elég indok a tisztességes magatartásra

– fűzték hozzá, kitérve rá, hogy jogilag is vizsgálandó, a vendég azt kapta-e, amit látott a hirdetésben, amivel becsalogatták az internetes értékesítési oldalra, ahol szobát foglalt.

Számtalan marketingfogás létezik, amelyekkel a hirdetések meggyőzhetik az emocionális utazókat arról, hogy a kínált lehetőség a legjobb, ám ez akkor van rendben, ha utólag valóban úgy érzi a vendég, hogy a pénzéért megfelelő szolgáltatást kapott.

A fogyasztók biztonságos választásához nyújt majd átfogó segítséget a Magyar Turisztikai Ügynökség parlamenti javaslata.

Azok az utazók, akik még nem szereztek személyes élményeket a pihenőhelyről, a reklámok alapján döntenek
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Eddig nem volt egységes összehasonlítási alap a szálláshelyek osztályozásának rendszeréhez, amely kategóriánként átlátható, praktikus szempontok alapján állít fel egységesített kritériumrendszert, hogy minden magyarországi szálláson a minőséget garantáló jelzőrendszerré válhasson az elkövetkező években.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.