Évről évre egyre több új elektromos meghajtású autót regisztrálnak Németországban, ennek megfelelően növekszik a kínálat a használt e-autók piacán is. – Csak az elmúlt tizenkét hónapban a hirdetési platformon kínált e-autók száma több mint száz százalékkal nőtt – mondta Pierre Du Bois, a Mobile.de munkatársa az Automobilwoche.de kérdésére. Körülbelül 19 500 használt elektromos autót kínálnak jelenleg, 2017 januárjához képest ez több mint ötszáz százalékos növekedést jelent. Eközben az átlagos hirdetési ár 17,5 százalékkal emelkedett 2017 januárja óta, 2020-hoz képest pedig csak enyhe, 1,3 százalékos áremelkedést figyeltünk meg – mondja Du Bois.

Fotó: Kurucz Árpád
Ami azonban a tényleges eladási árakat illeti, ezeket a használt elektromos járművek esetében jelenleg nehéz megállapítani.
– Az e-autóknak nyújtott nagyvonalú állami támogatás torzulást okoz a piacon. A fiatal használt e-autók ára majdnem a támogatott új autók szintjén van
– mondta Holger Ippen, az Auto Zeitung munkatársa. Az elektromos új autók vásárlói akár 9000 eurót is kapnak az államtól és az autógyártótól Németországban. – A jelenleg alkalmazott magas támogatások valóban biztosítják az árstruktúra elmozdulását, különösen a kisebb és ezért olcsóbb e-autók esetében, de emiatt a már forgalomban lévő járművekre nyomás nehezedik – mondja Martin Weiss, a Deutsche Automobil Treuhand (DAT) munkatársa. A DAT elemzése megerősíti az árak csökkenését. A hároméves e-autók maradványértéke jelenleg csak az új ár 50,7 százaléka, míg a dízelmotorok és a benzinmotorok továbbra is stabil 53,1, illetve 55,8 százalékot érnek el. Weiss azt tanácsolja az eladásra készülő e-autó tulajdonosoknak, hogy még egy kicsit vezessék autójukat, vagy cseréljék le államilag támogatott új autóra.
A másik ok, amiért az idősebb elektromos autókat nehéz eladni, a technológiával függ össze. – Különösen az elektromos autók esetében a műszaki fejlődés rendkívül gyorsan halad – mondta Stefan Bratzel, az Auto Institute CAM munkatársa. Ez mindenekelőtt az akkumulátorra és a töltéstechnikára vonatkozik.
A régebbi modelleknél gyakran jelentősen tovább tart az akkumulátor feltöltése.
A leendő vásárlóknak például meg kell győződniük arról, hogy van-e a kinézett járműnek gyorstöltési lehetősége. Bratzel példaként a legelső Jaguar I-Pace-t említette, amelyet nagy, 90 kW-os akkumulátorral szereltek fel, de az otthoni eszközökkel legfeljebb 7 kW-tal lehet feltölteni.