Az uniós környezetvédelmi tervezet számos eleme kiszivárgott, több sajtótermék ismertette például a személyautók kibocsátására vonatkozó előírásokat. Az Euobserver.com értesülései szerint azért foglalkoznak kiemelten a területtel, mert a közlekedés az összes kibocsátás körülbelül egynegyedét teszi ki az EU-ban, és a közúti utazás járul hozzá leginkább a szénlábnyom nagyságához. Brüsszel szerint a megoldás az akkumulátoros elektromos autók elterjesztése. A zöldmegállapodás értelmében
az EU azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re egymillió töltési pont legyen a közösség országaiban, 2030-ig pedig ez a szám hárommillióra bővüljön.
Továbbra sem tolonganak azonban a vásárlók az e-autók megvásárlásáért, hiszen köztudott, hogy az áruk igen borsos, még az állami támogatásokkal együtt is, a hatótáv pedig sok esetben nem teszi lehetővé a távolsági utazások lebonyolítását. Az uniós auditorok ezzel szemben úgy vélik, hogy a potenciális felhasználók nem kapnak megfelelő információkat a járművek használatáról, és ez az oka, hogy idegenkednek a megvásárlásuktól. Várakozásaik szerint a frissített szabályok kezelni fogják ezeket a problémákat.

Fotó: Getty Images
A gyártók kíváncsian várják, hogy az új, 2025-től hatályos kibocsátási szabályok, vagyis az Euro 7 norma pontosan milyen határértékeket tartalmaz. Fennáll ugyanis az a lehetőség, hogy a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozó szigorúbb szabályok lehetetlenné teszik az új benzin- és dízelmotoros járművek forgalomba hozását. Az ipar képviselői a napokban megerősítették korábbi követeléseiket. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) azt közölte, hogy az autóipar nyitott a szigorúbb szén-dioxid-szabályozás elfogadására, feltéve hogy ez együtt jár a tagállamoknak előírt kötelező töltőállomás-fejlesztéssel. Lényegében az ACEA azt kéri, hogy a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-rendelet közelgő felülvizsgálata az EU egészére kiterjedő szigorú infrastruktúra-kiépítési célokon alapuljon.
– Valójában tavaly az EU-ban eladott autóink majdnem kizárólag elektromosak voltak. De ezt a tendenciát csak akkor lehet fenntartani, ha a kormányok megkezdik az infrastruktúra megfelelő bővítését – hangsúlyozta Oliver Zipse, az ACEA elnöke, a BMW vezérigazgatója. Ez konkrétan azt jelenti, hogy
a szén-dioxid-célnak szorosan együtt kell mozognia a töltőállomások kötelező és betartatható nemzeti fejlesztési céljaival.