A Ryanair vezetője, Michael O’Leary úgy véli, hogy
a Wizz Airnek és az easyJetnek egyesülnie kell, mert a légi közlekedési ágazat jelentős konszolidáció előtt áll a járvány miatt.
Az easyJet a minap jelentette be, hogy visszautasította egy névtelen vásárló ajánlatát, és egy, a tárgyalásokat ismerő személy megerősítette a Financial Timesnak, hogy a lehetséges vevő a Wizz Air volt. A hírre reagálva Michael O’Leary azt mondta, valamelyiküknek meg kell vennie a másikat vagy egyesülniük kell. Szerinte a nagy állami tulajdonú légitársaságok körében is elkerülhetetlen lesz a konszolidáció.
O’Leary szerint lenne értelme a Wizz és az easyJet házasságának, mert ugyanúgy Airbus-flottát üzemeltetnek, és nagyrészt eltérő földrajzi területeken működnek. A kérdés csak az, fejtegette O’Leary, hogy az alacsony költséggel működő Wizz javítja-e meg az easyJet üzleti modelljét, vagy az easyJet magas költségei rontják majd a Wizz gazdálkodását.
O’Leary szerint a Ryanairt jelenleg azért nem érdekli egy esetleges felvásárlás, mert attól tart, hogy ez megzavarja légitársaságának hatékony üzleti modelljét.
Ugyanakkor elárulta, hogy többször megpróbálta megvenni a Wizz Airt annak amerikai befektetőjétől, Bill Franke-től a 2015-ös londoni tőzsdei bevezetés előtt, de nem tudtak megegyezni a vételárban. Most már azonban nem érdekli a dolog, tekintettel a Wizz mintegy 5,5 milliárd angol fontos piaci kapitalizációjára.
Fotó: Bors/Knap Zoltán