Nem lesz egyhamar vége a félvezetőáramkör-ellátási hiánynak a német Bosch járműipari alkatrész- és berendezésgyártó vállalat leendő vezérigazgatója szerint.
Stefan Hartung az új év elején veszi át a Bosch vezérigazgatói posztját Volkmar Dennertől. A Focus magazinnak adott nyilatkozatában a leendő vezérigazgató annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a félvezető-áramkörökből az ellátási hiány a következő évre is át fog húzódni. – Tisztázzuk, a csipkrízisnek még messze nincs vége – idézte a távirati iroda. – Erősen rá vagyunk szorulva mindannyian a német iparban az ellátási fennakadások elhárítására. Minden egyes hiányzó áramkör azt jelenti, hogy egy egész járműelektronikai egység nem készülhet el, tehát maga az autó sem készülhet el. Ez a probléma rengeteg energiánkat fogja 2022-ben felemészteni – fejtette ki.
Az áramkörök hiánya az új német kormánykoalíciót is megakadályozhatja céljai elérésében, például abban, hogy 2030-ra 15 millió teljesen elektromos autó róhassa a német utakat. Hartung szerint „ezt lehetetlen lesz megoldani a nemzetközi beszállítói láncokat terhelő problémák elhárítása nélkül. És ez nem csak a járműiparra vonatkozik”.
Emlékezetes, a magyarországi autógyárakat, illetve az elektronikai, számítástechnikai cikkek ellátását is jócskán érintette az idén és az elmúlt évben is a globális csiphiány, ami nemcsak a járvány következménye, korábban kialakult, tartós probléma.
Borítókép: munkás dolgozik az iBooster fékrásegítő rendszer gyártósorán a német Bosch konszern miskolci autóipari gyárában, a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft.-ben 2019. január 11-én (Fotó: Vajda János/MTI)