Határtalan vasúti fejlesztések

Akár már jövőre elkezdődhet a Kolozsvárt Nagyváraddal összekötő vasútvonal felújítása, ami a hasonló jellegű magyarországi fejlesztésekkel párhuzamosan elősegíti a Budapest és Kolozsvár közötti vasúti közlekedés látványos felgyorsítását.

null
Budapest, 2021. november 4. A MÁV Csoport 431-es sorozatszámú elektromos meghajtású vasúti erõgépei (köznyelven „villanymozdonyai”) által vontatott szerelvények érkeznek a fõváros Nyugati pályaudvarára. Ellenkezõ irányba pedig elindul egy ugyancsak elektromos meghajtású mozdony által vontatott gyorsvonati szerelvény. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emil Boc kolozsvári polgármester nemrég azt mondta, előrehaladott állapotban van a Kolozsvár–Nagyvárad vonal helyreállítási projektje. A volt román miniszterelnök megjegyezte, ma három órát vesz igénybe a vonatút a két város között, a megújult vasútvonalon viszont egy óra és negyvenöt perc alatt lehet majd eljutni az egyik városból a másikba. Boc – aki a romániai nagyvárosok egyesületének vezetője is egyben – arról is beszélt, hogy a vasút a jövő infrastruktúrája, mert környezetvédő, Romániában pedig a következő öt-hét évben a vasúti infrastruktúra fejlesztésének prioritásnak kell lennie, mert legalább tízéves lemaradása van az Európai Unió más országaihoz képest. – A Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal uniós alapokból finanszírozott, 1,3 milliárd eurós helyreállítási projektje előrehaladott állapotban van a kormány asztalán, a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárást már 2022 elején megszervezhetik, majd annak lezárása után elindulhat a megvalósítás – idézte az Agerpres hírügynökség a polgármestert.

Korábban

a Kolozsvár–Nagyvárad–Biharpüspöki vasútvonal villamosítását és felújítását az egyik legfontosabb vasúti infrastrukturális projektként jelölte meg a román kormány.

A tervről egyeztetett Kolozsvár, Nagyvárad és Arad polgármestere is. A vasúti vonal mentesíteni fogja a forgalom alól Kürtöst, amelyen naponta ezerkétszáz teherszállító kocsi halad át. Ez utóbbi probléma megoldását kormányzati nyilatkozatok szerint a Dacia–Renault és a Ford vállalat kérte, a vonatok több tucat órát várakoznak a határon, amíg átmennek Magyarországra.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter februári, bukaresti tárgyalásain kiemelt téma volt az infra­struktúra-fejlesztés. A magyar tárcavezető az akkori román közlekedési miniszterrel folytatott megbeszélések után egyebek mellett azt mondta:

a két ország közös sikeréhez elengedhetetlen az összekötő utak és vasutak építése.

Megegyeztek abban, hogy 2024-re Magyarország kétvágányúsítja a Budapest–Békéscsaba–Lökösháza vasútvonalat, amely romániai oldalon Kürtöstől folytatódik. A román és a magyar oldalon párhuzamosan kezdődő modernizációt követően Budapest és Bukarest között a vasúti személy- és teherforgalom közlekedési ideje is jelentős mértékben lecsökken.

Borítókép: Szerelvények érkeznek a Nyugati pályaudvarra Budapesten. (Fotó: MTVA/Jászai Csaba)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.