A digitális kapcsolattartás uralta az ünnepeket

Fogyasztói szokásokról szóló friss kutatások szerint idehaza élménnyé vált a kávézás, míg az ajándékok bolti cseréjét manapság kevesen vállalják.

Magyar Nemzet
2022. 01. 01. 14:30
Forrás: flickr
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Háromból kettő magyar még soha nem vitt vissza ajándékot a boltba azért, mert nem tetszett vagy nem volt hasznos. Sokan inkább keresnek valakit, akinek továbbadhatják az ajándékot – erre mutat rá a Pulzus kutatócég által végzett reprezentatív kutatás, amely kiemeli, hogy ezzel együtt a termékvisszavétellel kapcsolatban a legtöbb vásárlónak pozitív tapasztalata van, mert gördülékeny ügyintézést tapasztalt a kereskedőknél. 

A termékek visszavételi lehetőségét a háromnapos törvényi kötelezettségén túl január végéig felajánló MediaMarkt megbízásából végzett felmérésből az is kiderül, hogy ezzel a lehetőséggel inkább a férfiak élnek, míg a nők nagyobb részben vallották azt, hogy soha nem volt példa arra, hogy kicseréljék az ajándékba kapott tárgyat. 

Ismert: az online vásárlások esetén a törvény szerint mindenkit megillet a 14 napos elállási jog. A hagyományos bolti vásárlásnál viszont előfordul, hogy a csere azért akad el, mert nincs meg a termék bizonylata vagy nem bontatlan a csomagolása, esetleg a vásárló kicsúszott a kereskedő által megadott határidőből vagy a termék helyett annak ellenértékét szerette volna megkapni, de erre nem volt lehetőség. 

Csak kevesen veszik a fáradságot, hogy utóbb a csere miatt intézkedjenek a boltban Fotó: Havran Zoltán

Az ünnepek alatt jellemző kapcsolattartás módjait mérte fel a BillKiller startup kutatása. Eszerint a lakosság karácsonykor és az év végén az online csatornákat használta a leggyakrabban az otthoni széles sávú internetkapcsolattal, de feltűnő volt a hagyományos telefonhívások magas aránya is – mutatott rá Halmai Attila társalapító. 

Kimutatták: ha egy személyes találkozó elmaradt, a legtöbben online videóhívást indítottak például a Facebook Messengerben, Skype-on vagy Viberen, a második legnépszerűbb lehetőség viszont a hagyományos telefonálás volt, illetve az online üzenetküldő applikáció. Úgy tűnik, az SMS-ek kora leáldozóban van, mivel a megkérdezettek csupán öt százaléka élt vele, míg hagyományos ünnepi képeslapot már csak a válaszadók két százaléka küldött a rokonainak, ismerőseinek. Biztató, hogy az online csatornákat a 60 év felettiek közel azonos arányban használják, mint a többi korcsoport, jelentős különbségek már nem láthatók – állapítja meg a cég.

A digitalizáció megsokszorozta a kapcsolattartás lehetőségeit Fotó: Andy Rain

A Costa Coffee és a GKI Digital közös, fogyasztási szokásokat vizsgáló felmérése pedig azt derítette ki, hogy a magyarok nem változtattak a kávéfogyasztási szokásaikon az ünnepek alatt, inkább ragaszkodtak a megszokott mennyiséghez és a kávézásra máskor is szánt időhöz. Ugyanakkor a kávézás a funkcionális, ébredést segítő fogyasztás felől egyre inkább az élménykávézás felé tolódik hazánkban. Például a karácsonyi menünek a háztartások felében része volt a kávé is – mutatnak rá a kutatók.

Az ünnepek alatt népszerűbbek voltak a kávékülönlegességek, az ízesített változatok, és például többen költöttek magasabb minőségű kávéra karácsony előtt – az alkalomhoz illő választás inkább a női vásárlók körében volt jellemző. 

Élménnyé vált a kávézás, ami már nem csupán az ébredést segítő szokás a magyarok körében Fotó: Pexels

Borítókép: Fejlődtek a magyarok kávéfogyasztási szokásai (Fotó: Flickr)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.