Lemondott a Volkswagen eddigi vezérigazgatója, Herbert Diess, a helyére lépő Porsche-vezér, Oliver Blume szeptember 1-jén veszi át a helyét – tette közzé a Wirtschaftswoche.de. A váltás ténye is váratlanul jött, a módja is furcsa: Herbert Diessnek sok konfliktusa volt a VW-csoporton belül, de vezetői megbízatását nemrég hosszabbították meg két évvel. Senki nem számított a távozására, arra pedig végképp nem, hogy Oliver Blume veszi át a székét, méghozzá viharos gyorsasággal. Blume-nak ugyanis éppen szeptemberben kell tőzsdére vinnie a Porschét, ami nagy feladat, és sok múlik a sikerességén.

A sajtóban a hétvégi bejelentés óta sok találgatás és vélemény jelent meg. Az egyik szerint Oliver Blume Porsche-főnökkel
csapatjátékos váltja a magányos farkast, Herbert Diess-t a VW élén.
Blume szinte minden interjújában megemlítette, hogy mennyire fontos számára az alkalmazottak bevonása. És pontosan ez az, amit most a Volkswagen vezetőjeként várnak tőle, Herbert Diess ugyanis gyakran konfrontatív volt a szakszervezetekkel szemben.
A távozó vezető neve bizonyára fennmarad a márka és az ipar emlékezetében, hiszen tabukat döntögetve igyekezett a VW-ból elektromosautó gyártó vállalatot csinálni. Nem titkolta, hogy ebben példaképe a Tesla és Elon Musk. Annak idején, 2020 szeptemberében lapunk is beszámolt róla, hogy a Tesla első emberét titkos találkozóra hívta Wolfsburg repülőterére, ahol közösen próbakört tettek a VW első teljesen elektromos modelljével, ID.3-mal. Az eseményről készült videót mindkét menedzser közzétette közösségi oldalán. A pletykák arról szóltak, hogy Musk ajánlatot is tett Diess-nek, legyen a Tesla egyik vezetője.
Musk igazi médiajelenség, ért hozzá, hogy gyűjtsön követőket és elvakult rajongókat. Diessnek azonban a VW sok évtizedes struktúráival, hagyományaival, látásmódjával, valamint a szakszervezetekkel kellett megvívnia a harcait. Jómódú megrendelők számára gyártani különleges képességekkel rendelkező, és meglehetősen drága autókat, az nem a magyarul Népautó nevű márka szokásos programja.