Csokimikulások lepték el az áruházakat

Őrült tempóban fogynak a csokimikulások a magyar piacon, a vásárlók évente csaknem 8 millió figurás édességet tesznek a kosaraikba az adventi időszakban. Az idei szezon már elkezdődött, a boltok polcai tömve vannak a különböző ízű és színvilágú édességekkel.

Magyar Nemzet
2022. 11. 14. 12:04
csokimikulás
20211201 Szeged Mikulás-csomagok, retró, régebben és ma. Képen: Vásárlás a Novában. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM) Fotó: Karnok Csaba/Délmagyarország
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Feltartóztathatatlanul közeleg a karácsony, a boltok polcain már ott sorakoznak az ünnepi édességek. A legkeresettebb termékek ilyenkor a csokoládéból készült figurás édességek. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképe szerint 

 

az adventi időszakhoz köthető csokimikulásból mintegy 8 millió talál gazdára évente hazánkban.

 

Bár az üreges csokoládéfigurák népszerűsége évek óta töretlen, a vásárlói szokások folyamatosan változnak. Ez egyrészt a magasabb minőségű termékek, valamint a funkcionális élelmiszerek iránti kereslet élénkülésében is mutatkozik meg. Az elmúlt időszakban az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény, így egyre több gyártó lép a piacra cukormentes édességgel az adventi időszakban.

A legtöbben még mindig a tejcsokoládéból készült figurákat választják, azonban lassan, de biztosan nő az étcsokoládés termékek iránti kereslet. A kínálat persze ennél jóval szélesebb, a gyártók ebben az évben is számtalan ízvariációval készültek az ünnepi időszakra: üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleomikulások is helyet kapnak a kínálatban.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor.

Az idei szezonra való felkészülés számos kihívást tartogatott a gyártók számára. Mint szinte minden területen, a csokimikulások esetében is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, a kakaóbab, illetve a cukor drágulása fáj leginkább a feldolgozóknak. 

Borítókép: illusztráció (Fotó: Délmagyarország/Karnok Csaba)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.