Óriási rekordot ért el Magyarország német és dél-koreai segítséggel

Hiába harsogja felcsavart hangerővel a baloldal minden hadba állítható szereplője minden lehetséges fórumon, hogy a kormány megbízhatatlan, a pártpolitikai propaganda láthatóan nem érdekli sem a hazai, sem a külföldi befektetőket. Tavaly ugyanis 2600 milliárd forintnyi beruházás érkezett: a honi gazdasági szereplők mellett például dél-koreaiak és németek invesztáltak pénzt Magyarországon. Az összeg pedig rekord.

MUNKATÁRSUNKTÓL
2023. 01. 18. 6:30
Győr Audi, gépjármű, autóipar, Szíjjártó Péter
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Háború, nemzetközi energiaválság, infláció és globális bizalmatlanság – ezek voltak 2022 legfontosabb mozgatórugói a nemzetközi gazdasági folyamatokban. Magyarországon ennek ellenére megdőlt a beruházási rekord, vagyis korábban soha ennyi befektetés nem érkezett, mint tavaly. 2022-ben 6,5 milliárd euró, azaz átszámítva megközelítőleg 2600 milliárd forint értékű új befektetést jegyeztek fel, ezek pedig összesen 15 ezer új munkahelyet hoztak létre.

De lássuk a részleteket, azok ugyanis kifejezetten beszédesek. Először is érdemes a közel 2600 milliárd forint jelentőségét tisztázni. Nyolc évvel korábban, 2014-ben 513 milliárd forintnyi beruházás indult, tavalyra tehát megötszöröződött az invesztált summa nagysága.

Másrészt érdemes megvizsgálni, honnan is érkeztek a 2022-es befektetések. A fejlesztések 48 százaléka Keletről, 42 százaléka Nyugatról származott, a magyar beruházások pedig elérték a 10 százalékot. A befektetői listán volumenben Dél-Korea végzett az első helyen, az újonnan létrehozott munkahelyek számát tekintve viszont Németország vitte el a pálmát.

Az sem mindegy, ez ügyben melyik a húzó iparág. A tavaly érkezett beruházások 73 százaléka kötődött az elektromosautó-iparhoz, ezen belül 43 százalék az akkumulátorgyártáshoz, 30 százalék pedig olyan autópari beruházás volt, aminek a fókusza az elektromos vagy hibrid meghajtású autók gyártása.

 

Mint a kormányzat korábban rámutatott: Magyarország lett az elektromosautó-ipari átállás Európa-bajnoka, a világon pedig úgy vagyunk harmadikak az elektromos akkumulátorok előállításában, hogy a legnagyobb európai akkumulátorgyár építése 2023 elején kezdődik meg.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Kurucz Árpád)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.