Javában folyik a munkaerő toborzása a BMW debreceni gyárában. A BMW Group digitalizálta a gyártervezést, amit először a debreceni gyárnál alkalmaztak. Ennek eredményei máris nyomon követhetők a virtuális valóságban. Az innovatív tervezési koncepció segítségével virtuálisan megalkották a leendő debreceni gyár gépsorait. A gyártási folyamatot ennek működtetésével lehet finomra hangolni. A gyár honlapján rá lehet keresni a gyártósort bemutató videóra. Mindez két évvel azelőtt történik, hogy a valóságos futószalagokról 2025-ben legördül az első tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modell. A valóságban a tervek szerint 2024-ben érkeznek meg a gépsorok.
Eközben a debreceni gyár megkezdte a leendő munkatársak toborzását is. A cég honlapjára kattintva megtudhatjuk, hogy csaknem száz pozícióra keresnek mintegy 400 leendő munkatársat.
A kiírt állások zöme – érthető módon – a létesítménygazdálkodás területére esik, hiszen az autógyártást megelőzi az épületek folyamatos működtetése és műszaki optimalizálása. A régi vállalati elnevezések közül leginkább a gondnokság áll legközelebb ehhez a tevékenységhez, de többrétű a tevékenység, amelybe például beletartozik a műszaki minőségbiztosítás is. A gyár nagyszámú létesítménygazdálkodási szolgáltatással is segíti termelőegységeinek működését, az épületkarbantartástól a takarításon, őrzés-védelmen át az üzemi konyháig. A területet vezető szakemberek az épületgépészek és folyamatmérnökök közül kerülnek majd ki, akiktől középfokú angol (és magyar) nyelvtudást (a német nyelvtudás előnyt jelent), ötéves szakmai gyakorlatot várnak el.
A kiírt pozíciók között böngészve többek között műszaki ellenőröket, gépész, mechatronikai és minőségellenőrző mérnököket, vegyészeket, logisztikai szakembereket találunk. A kiírás egyre bővül, e cikk megírásának időpontjában kilencvenkét pozícióról volt szó. Ezek között olyanok is szerepelnek, amelyek leendő betöltői most duális képzésben vesznek részt a debreceni technikumok és a BMW gyár együttes szervezésében.
Maga az építkezés is a tervek szerinti ütemben folyik. Előző cikkünkben tudósítottunk arról, hogy a kommunikációs épületben már a belső munkákat végzik. Ugyancsak a terv szerint halad a tavaly ősszel bejelentett, akkumulátorokat összeszerelő üzemcsarnok építése, amelynek oszlopai már állnak. Az eredetihez képest plusz ötszáz munkahelyet jelentő üzemrészben szerelik össze a gyár hatodik generációs akkumulátorainak celláit. Ezek az elektromos autók padlója alá kerülnek, innen adnak energiát a hajtásláncnak.
Borítókép: Az épülő BMW-gyár Debrecenben 2022. október 10-én (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)