Nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Az augusztusi adat végre kedvező folyamatokat mutat a fogyasztásban.

2024. 10. 07. 9:07
élelmiszer vásárlás kiskereskedelem kereskedelem szupermarket
Illusztráció Fotó: Teknős Miklós
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal bővült az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 7,5, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 2,9 százalékkal nőtt, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,2 százalékkal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene – összegezte legfrissebb adatsorát a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). 

A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 0,8 százalékkal növekedett az előző hónaphoz viszonyítva. 2024. január–augusztusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 2,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát.

A mostani adat a harmadik negyedéves GDP szempontjából – amelyet október 30-án közöl a KSH – szintén kulcsfontosságú, nagyon úgy tűnik, hogy termelési oldalról a kiskereskedelem, a felhasználási oldalról pedig a szolgáltatások támogathatják meg a gazdasági növekedést. Azaz jobb híján a belső fogyasztás lehet idén a növekedés egyedüli támasza, miután az ipar és a külkereskedelem már hónapok óta gyengén muzsikál. Emiatt vágta vissza idén a GDP-bővülésre vonatkozó előrejelzését a kormány két ízben is, ezek alapján jelenleg az 1,5–1,8 százalék közötti növekedési tartomány tűnik realitásnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.