– Drámai, ami a Volkswagennél történik. A vezetés közölte, hogy a korábban bejelentett egy helyett legalább három németországi gyárát bezárja és valamennyi további létesítményében leépítésbe kezd. Több mint tízezer munkahely szűnik meg – emlékeztetett a minapi fejleményekre Hortay Olivér. A Századvég klíma- és energiapolitikai üzletágának vezetője felhívta a figyelmet arra is, hogy a megmaradó állásokban tízszázalékos általános bércsökkentés várható, amihez még egyéb juttatások kivezetését is hozzá kell számolni. Azok tehát, akik megtarthatják állásukat, eddigi jövedelmük csaknem ötödét elveszítik. A dolgozók tüntetnek, a szakszervezet igyekszik menteni a menthetőt, de úgy tűnik, hogy minden hiába.
A szakértő szerint a Volkswagen a felelőtlen német energiapolitika és az Európai Unió kereskedelmi háborúinak szimbolikus áldozatává válik.
– Az eset minden eddiginél szemléletesebben rámutat, hogy itt nem babra megy a játék. Az ideológiavezérelt, radikális zöldpolitika és az átgondolatlan kereskedelmi kakaskodás egész Európa társadalmi stabilitását megrengetheti. A politikai elit a tűzzel játszik – fogalmazott.
Az idei harmadik negyedévben a Volkswagen-csoport 2,176 millió járművet szállított megrendelőinek, 7,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. A harmadik negyedéves értékesítési árbevétel éves bázison 0,5 százalékkal 78,478 milliárd euróra csökkent. Arno Antlitz, a társaság pénzügyi és operatív igazgatója a minap arról beszélt, hogy az eredmények a kihívásokkal teli piaci környezetet tükrözik. Szerinte szükséges a jelentős költségcsökkentés és hatékonyságnövelés.
Thomas Schaefer, a márka igazgatója nemrégiben arra hívta fel a figyelmet, hogy a német gyárak nem elég termelékenyek, és 25–50 százalékkal a tervezett költségek felett működnek, ami azt jelenti, hogy egyes telephelyek kétszer olyan drágák, mint a versenytársakéi. A társaság részvényei az elmúlt öt évben 44 százalékot veszítettek értékükből.
Lapunk korábban arról is beszámolt, hogy jelentősen, az előző évihez képest 18,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban az Európai Unióban. Ezen belül nagymértékben visszaesett az elektromos autók részaránya az európai autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, az ACEA jelentése szerint. A visszaesés folytatódott, miután a szeptemberben eladott személyautók száma éves szinten 6,1 százalékkal, 809 163-ra csökkent.