Az a kérdés, hogy amit elvett a háborús infláció, azt sikerült-e visszaépíteni a bérekbe

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter elmondta, hogy miről szól majd az idei év.

2025. 02. 14. 16:10
Fotó: Kallus György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az a kérdés, hogy amit elvett a háborús infláció, azt sikerült-e visszaépíteni a bérekbe. Számunkra a legfontosabb a kispénzűek és a középosztály” – mondta a közösségi oldalára feltöltött videóban Nagy Márton. A nemzetgazdasági miniszter jelezte:

„2022-ben 0-1 százalék közötti reálbér-emelkedés volt, de ez volt az az év, amikor már a végén elkezdett fölfutni az infláció, és elkezdte fölzabálni szinte a családok jövedelmét. 2023-ban már reálbércsökkenés volt minden rétegnél, lényegében 1-2 százalék közötti reálbércsökkenés tapasztalható. Érdekes, hogy a legnagyobb reálbércsökkenés a leggazdagabbaknál 5-6 százalék közötti csökkenést is mértünk”.

Ugyanakkor 2024-ben már jelentős reálbér-emelkedés volt, a kispénzűeknél 10 százalék fölötti, de a középrétegnél, a középosztálynál, 12 százalék fölötti.

„Össze kell adni 2022 eleje óta az inflációt máig. Lényegében e mellé kell tenni a béremelkedést, és itt azt lehet mondani, hogy 10 százalékkal több bért kapunk összességében 2022 elejéhez képest, mint az infláció. Tehát azt lehet mondani, hogy a bérek jobban növekedtek minden rétegben. A kispénzűeknél is, a középrétegnél is, de a legfontosabb kérdés, hogy itt nem állunk meg, hanem a kispénzűeknek és a középrétegnek a pénzügyi helyzetét tovább kell javítanunk. Erről szól majd a 2025-ös év”  – tette hozzá.

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.