2025 az utasok éve lesz: nagyszabású fejlesztések jönnek a MÁV-nál

Az idei évben számos olyan fejlesztéssel készül a MÁV, amelyek az utasok kényelmét, a közösségi közlekedés korszerűbbé tételét szolgálják, ezekről osztott meg egy rövid összefoglaló videót Facebook-oldalán Lázár János építési és közlekedési miniszter.

2025. 02. 20. 11:02
A MÁV-START ZRt. kétszintes Stadler KISS típusú vonata a Keleti pályaudvaron (Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba)
Illusztráció Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tarifareformnak köszönhetően a tavalyi évben a korábbiaknál többen és többet utaztak a MÁV-csoporttal, mint korábban, egymilliárd utazás történt a vasúttársaság járatain.

2025 az utasok éve lesz, ennek jegyében számos fejlesztést terveznek a vasútnál, amely az utasok kényelmét és zökkenőmentesebb, színvonalasabb közösségi közlekedést hivatott biztosítani – derül ki abból a rövid videóból, amelyet Lázár János építési és közlekedési miniszter osztott meg csütörtökön közösségi oldalán.

  • Június 1-jétől bevezetik a késési biztosítást, ha több mint húsz percet késik a vonat, visszatérítik a jegy árának felét. A havi bérletesek tíz százalék kedvezményt kapnak a következő bérlet árából, amennyiben az adott hónapban öt alkalommal legalább húsz percet késett az általuk igénybe vett járat.
  • A jegyvásárlás során előre jelzik, hogy az adott jármű rendelkezik-e klímával. Ahol ilyen vonat aznap nem indul, ott ugyanolyan feltételekkel modern, légkondicionált erősíti buszjáratokat indítanak ugyanazon az útvonalon. Az idei szezonra több száz busszal növelik azt a flottát, amelyek erősítő járatként tudják kísérni, szükség esetén pedig helyettesíteni a legnépszerűbb nyári vonatjáratokat.
  • Az intercityken az utazás teljes időtartama alatt takarító személyzet gondoskodik a tisztaságról. 2026-ra összesen 1100 mosdót újítanak fel a MÁV pályaudvarain.
  • Érkezik az új MÁV+ applikáció, amely folyamatosan bővül majd újabb szolgáltatásokkal, itt lesz elérhető a késési biztosítás funkció is, ennek bekapcsolásával lesz érvényesíthető a késések miatti kártérítés.
  • Összeadják a MÁV és a GYSEV erőforrásait: az Észak-Dunántúl nagy részén a GYSEV-re bízzák a vasúti közlekedést, az így felszabaduló járműveket pedig átirányítják a keleti országrészekbe.
  • 2026 nyaráig a vasúttársaság minden második mozdonya korszerű lesz, az IC-járatoknak pedig csaknem kilencven százaléka fog modern, nagy teljesítményű mozdonnyal közlekedni. 2025 végéig száz forgalomból kivont vasúti kocsit, közte több mint félszáz intercity-kocsit újítanak fel és állítanak újra forgalomba.
  • Nagy lépésekkel folytatódik a buszflotta korszerűsítése és fejlesztése. A ciklus végéig ezer új autóbusz beszerzését tervezik, ebből ötszáz már idén megérkezik.

Borítóképünk illusztráció. (Fotó: MTI/Jászai Csaba)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.