Ismét Európa legjobbja lett az utasok szerint a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér

A VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport két éven belül másodszor is elnyerte az Európa legjobb repülőtere díjat a 15–25 milliós utasforgalmat kezelő légikikötők kategóriájában. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa által odaítélt elismerés a repülőtéri iparág egyik legrangosabb díja, ami az utasok közvetlen visszajelzésein alapul.

2025. 03. 10. 13:16
Nemzeti többségi tulajdonba került a Budapest Airport Zrt.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utasok véleménye alapján 2022 után másodszor is Európa legjobb légikikötője lett az utasok szavazatai alapján az idén 75. születésnapját ünneplő Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. A díjat a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) ítélte oda a Budapest Airportnak.

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Európa legjobbja lett a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. Fotó: Mediaworks/Kállai Márton

„Gratulálunk a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér teljes csapatának a Repülőtéri szolgáltatás-minőségi felméréshez kapcsolódó Airport Service Quality (ASQ) Awardson elért figyelemre méltó eredményükhöz!” − kommentálta a díjat Justin Erbacci, az ACI World főigazgatója. Hozzátette: „Az önöké az ügyfélélményben globális szinten az egyik legjobb repülőtér az utasok szavazatai alapján. A továbbiakban is folytassák a minőségfejlesztést!”

Nagy megtiszteltetés és büszkeség számunkra, hogy az utasok ismét a budapesti repülőteret választották Európa legjobbjának. Ez a legfontosabb visszaigazolás, amit kaphatunk, hiszen az utasok valós időben adnak visszajelzést arról, amiért mi nap mint nap dolgozunk

 – mondta Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.

A Budapest Airport minden évben részt vesz a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen, amelyben az utasok 37 különböző szempont alapján értékelik a repülőtéri szolgáltatásokat. 

2024-ben az utasok általános elégedettségi szintje minden negyedévben meghaladta az ötös skálán a négyes értéket, a legjobbra értékelt kritériumok között pedig rendszeresen szerepelt a biztonsági ellenőrzés gyorsasága és gördülékenysége, a repülőtéri személyzet és a biztonsági ellenőrök udvariassága, valamint a repülőtéri eligazodás.

A felmérést a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa végezte, az Amadeus utazástechnológiai vállalat támogatásával. A programban a világ négyszáz repülőterén kérdezték az utasokat a szolgáltatások színvonaláról még a repülőtéri tartózkodásuk során, ezzel biztosítva, hogy friss szempontok alapján tudják értékelni az utasélményt. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.