Világmárkává fejleszthető a kékfrankos

Sok a teendő, de a jelenlegi a jelenlegi fogyasztói trendek lehetőséget adnak arra, hogy a kékfrankost világbranddé építsük – vélekedett a Világgazdaságnak adott interjújában Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.

2025. 04. 29. 10:10
Fotó: Fotó: NBFK Forrás: Fotó: NBFK
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Borászok Borásza díj kapcsán kérdezte a Világgazdaság Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost, aki szerint a díj értéke leginkább a jelölés és a választás folyamatában, azok átlátható egyszerűségében és az ítészek személyében rejlik. Beszélt arról, az uralkodó trendek országonként és/vagy korosztályonként jelentősen eltérhetnek, például az említett csökkenő fogyasztás a vörösöknél leginkább Európára, a nagy hagyományos bortermelő országokra valóban erősen jellemző, ugyanakkor Ázsiában például, különösen Kínában és Dél-Koreában ennek éppen az ellenkezője igaz, ott továbbra is nagyon keresettek a vörösborok.

kékfrankos
Világbrand lehet a kékfrankos, ugyanakkor a fogyasztók egyre inkább keresik az alacsonyabb alkoholtartalmú vagy épp alkoholmentesített borokat is. Fotó: Szabad Föld/Németh András Péter

A fogyasztók inkább keresik az alacsonyabb alkoholtartalmú, frissebb, gyümölcsösebb borokat (fehéret és vöröset egyaránt), és ez a jelentős mennyiségű kékfrankost termelő Magyarország számára óriási lehetőség, ebből világbrandet kell építenünk − hangsúlyozta az interjúban Rókusfalvy Pál. Ugyanis a fiatalabb generáció fogyasztói egyértelműen az alkoholmentesített és az alacsonyabb alkoholtartalmú italok felé fordulnak. 

Az alkoholmentes sörök piaci részesedését hozta pozitív példának, kereslet pedig azért lehet a csökkentett alkoholtartalmú vagy éppen alkoholmentesített borokra, mivel vannak olyanok, akik nem fogyaszthatják, ám a bor ízére mégis kíváncsiak. Egyértelműen piacszélesítési törekvésekről van tehát szó, aki kimarad lemarad alapon mindenképpen meg kell lépni. A beltartalom mellett természetesen a külcsínnek és a praktikumnak is nagy szerepe van.

A bormarketing az út elejét jelenti, Rókusfaly Pál úgy fogalmazott, 

a társterületekkel, vagyis például a turizmussal, a gasztronómiával, a kereskedelemmel is együttműködésben dolgozunk a hatékonyság növelése érdekében. Összefoglalva: minden területen összehangoltan építkezünk,

és bár sokszor hangsúlyoztam, hogy ez hosszú távú munka, de már elkezdtek mutatkozni az első eredmények. Gondolok itt a globális trenddel ellentétesen emelkedő hazai exportszámokra.

Utóbbi egyébként azért kiemelendő, mert emelkedett a exportált borok átlagára. Örvendetes, hogy az EU is felismerte, hogy a borágazat globális válságban van, és nem kívánják veszni hagyni az évszázados borkultúrát. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.