A Borászok Borásza díj kapcsán kérdezte a Világgazdaság Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost, aki szerint a díj értéke leginkább a jelölés és a választás folyamatában, azok átlátható egyszerűségében és az ítészek személyében rejlik. Beszélt arról, az uralkodó trendek országonként és/vagy korosztályonként jelentősen eltérhetnek, például az említett csökkenő fogyasztás a vörösöknél leginkább Európára, a nagy hagyományos bortermelő országokra valóban erősen jellemző, ugyanakkor Ázsiában például, különösen Kínában és Dél-Koreában ennek éppen az ellenkezője igaz, ott továbbra is nagyon keresettek a vörösborok.

A fogyasztók inkább keresik az alacsonyabb alkoholtartalmú, frissebb, gyümölcsösebb borokat (fehéret és vöröset egyaránt), és ez a jelentős mennyiségű kékfrankost termelő Magyarország számára óriási lehetőség, ebből világbrandet kell építenünk − hangsúlyozta az interjúban Rókusfalvy Pál. Ugyanis a fiatalabb generáció fogyasztói egyértelműen az alkoholmentesített és az alacsonyabb alkoholtartalmú italok felé fordulnak.
Az alkoholmentes sörök piaci részesedését hozta pozitív példának, kereslet pedig azért lehet a csökkentett alkoholtartalmú vagy éppen alkoholmentesített borokra, mivel vannak olyanok, akik nem fogyaszthatják, ám a bor ízére mégis kíváncsiak. Egyértelműen piacszélesítési törekvésekről van tehát szó, aki kimarad lemarad alapon mindenképpen meg kell lépni. A beltartalom mellett természetesen a külcsínnek és a praktikumnak is nagy szerepe van.
A bormarketing az út elejét jelenti, Rókusfaly Pál úgy fogalmazott,
a társterületekkel, vagyis például a turizmussal, a gasztronómiával, a kereskedelemmel is együttműködésben dolgozunk a hatékonyság növelése érdekében. Összefoglalva: minden területen összehangoltan építkezünk,
és bár sokszor hangsúlyoztam, hogy ez hosszú távú munka, de már elkezdtek mutatkozni az első eredmények. Gondolok itt a globális trenddel ellentétesen emelkedő hazai exportszámokra.
Utóbbi egyébként azért kiemelendő, mert emelkedett a exportált borok átlagára. Örvendetes, hogy az EU is felismerte, hogy a borágazat globális válságban van, és nem kívánják veszni hagyni az évszázados borkultúrát.