Ilyen még nem fordult elő a Ford mintegy százéves németországi történetében: a súlyos válságát élő amerikai autógyártó európai zászlóshajójának számító kölni üzemben nemrég tízezren tették le a szerszámot, hogy ezzel tiltakozzanak az életüket meghatározó bizonytalanságok miatt − számolt be róla a Világgazdaság.

A tét hatalmas, több ezer munkahely kerülhet közvetlen veszélybe, ha a Ford vezetése nem talál megoldást a feszítő gondokra, amit
- a kínai autók áradata,
- a Ford modellpalettájának elöregedése,
- a kereslet visszaesése,
- a magas termelési költségek
- és az elektromos átállással kapcsolatos problémák okoznak.
Többezres elbocsátás van a láthatáron, az amerikai vállalat 2900 munkahelyet akar megszüntetni a kölni gyárban, ami eddig a munkabéke szigetének számított. A méretgazdaságosság fontos tényező, ezt tekintve a Ford európai jövője sötétnek tűnik.
Nem véletlen, hiszen az amerikai cég 2030-tól már csak villanyautókat akar árusítani Európában. Mindenesetre a kölni modellváltásra eddig kiadott kétmilliárd euró megtérülésére alighanem még hosszú éveket kell várni. Sajnos a Ford nem az egyetlen, amely nyomás alatt kénytelen dolgozni: a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW is hasonló gondokkal küzd. Alapvető probléma az is, hogy a német gazdaság immár második éve recesszióban van, márpedig ez Európa legnagyobb autópiaca és az export sem ellensúlyozza a gondokat.
További okok és háttér a Világgazdaság cikkében olvasható.